تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۶۷۱۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشف خودرو حامل دو هزار لیتر سوخت قاچاق در خوزستان
فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: یک دستگاه خودرو نیسان حامل دوهزار لیتر سوخت قاچاق توسط ماموران پایگاه دریابانی آبادان مستقر در پاسگاه مرزی ساحلی حیر کشف و توقیف شد.

سردار عبداله نظرپور روز سه شنبه در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران پایگاه دریابانی آبادان مستقر در پاسگاه مرزی ساحلی حیر دوشنبه با ایجاد گشت های مستمر در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو سایپا که به طرز مشکوکی در نوار ساحلی در حال حرکت بود مظنون شده و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی ماموران از خودروی توقیف شده 2 هزار لیتر سوخت از نوع گازوئیل بدون مدارک قانونی را کشف کردند.

فرمانده مرزبانی خوزستان با اشاره به دستگیری راننده خودرو به اتهام حمل غیر قانونی و قاچاق مواد سوختی افزود: متهم به همراه محموله سوخت کشف شده پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع ذی صلاح شدند.

سردار نظرپور تصریح کرد: دریابانان خوزستان با اشرافیت اطلاعاتی در سواحل و کنترل دقیق مبادی ورودی تمام تحرکات را زیرنظرگرفته و با هرگونه فعالیت های سودجویانه نظیر قاچاق کالا و سوخت که اقتصاد داخلی کشور را دچار مشکل می کند قاطع و قانونی برخورد خواهند کرد.

*کشف محموله بزرگ شیرخشک در آبهای ساحلی خوزستان 

وی همچنین ضمن اعلام توقیف یک فروند شناور حامل کالای قاچاق در بندر تجاری چویبده از توابع پایگاه دریابانی آبادان اظهار داشت: روز دوشنبه ماموران دریابانی آبادان حین کنترل شناورهای عبوری در نزدیکی دهانه رودخانه بهمنشیر به خلیج فارس به یک فروند شناور لنج تجاری که از کشور کویت به سمت سواحل خوزستان در حرکت بود مظنون شده و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی ماموران از شناور توقیف شده محموله ای بالغ بر یک هزار و 500 قوطی شیر خشک کودک که همگی خارجی و قاچاق بودند، کشف شد.

سردار نظرپور با اشاره به دستگیری پنج قاچاقچی در این رابطه گفت: کارشناسان ارزش ریالی این محموله را بالغ بر 500 میلیون ریال برآورد کردند که با تشکیل پرونده مقدماتی و مستندات قانونی به همراه متهمین تحویل مراجع قانونی شد.

*کشف 2 تن شیر خشک قاچاق در آبراه اروند 

وی همچنین در خصوص کشف 2 تن شیر خشک قاچاق در آبراه اروند گفت: همچنین در همین روز ماموران پایگاه دریابانی آبادان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حین کنترل شناور های عبوری در یک رشته عملیات برنامه ریزی شده یک فروند شناور باری حامل کالای قاچاق که به سمت بنادر آبادان در حرکت بودند را شناسایی و متوقف کردند.

فرمانده مرزبانی خوزستان افزود: ماموران در بازرسی از شناور توقیف شده یک هزار و 866 کیلوگرم شیر خشک و هفت هزار و 200 بطری شربت پرتقال را کشف کردند.

وی با اشاره به دستگیری 6متهم در این رابطه گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از یک میلیارد و 300 میلیون ریال برآورد کردند که پس از تشکیل پرونده اولیه به همراه متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی شد.

*کشف محموله میلیاردی کالای قاچاق توسط دریابانان در آبادان 

سرهنگ نادر سهیلی جانشین فرمانده مرزبانی خوزستان نیز با اشاره به توقیف 2 فروند شناور باری و کشف محموله سه میلیارد و 360 میلیون ریالی کالای قاچاق در آبراه اروند ، گفت: روز دوشنبه ماموران پایگاه دریابانی آبادان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حین کنترل شناورهای عبوری در دو رشته عملیات برنامه ریزی شده این 2 فروند شناور باری حامل کالای قاچاق که به سمت بنادر آبادان در حرکت بودند را شناسایی و متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از شناورهای توقیف شده 2 هزار و 640 دستگاه سشوار و هفت هزار و 200 بطری شربت نوشیدنی که بدون مجوز و با هدف عرضه در بازار داخلی کشور بارگیری شده اند را کشف کردند.

جانشین فرمانده مرزبانی خوزستان با اشاره به دستگیری 12 متهم در این رابطه ، گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را سه میلیارد و 360 میلیون ریال برآورد کردند که پس از تشکیل پرونده اولیه به همراه متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار