تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۱۶۷۱۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند:
سرانه دانش‌آموزی منطقه آزاد اروند بین ۸ تا ۱۰ برابر دیگر نقاط است
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با تمهیدات خوب در نظر گرفته شده، سرانه دانش‌آموزی بین ۸ تا ۱۰ برابر دیگر نقاط کشور است.

به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، اسماعیل زمانی اظهار کرد: پس از عدم موفقیت در دوران بازسازی به حجم بافت‌های فرسوده شهری اضافه شد و دولت برای توسعه اقتصادی شهرهای آبادان و خرمشهر که پیش‌تر هر یک از این شهرها خودمحور توسعه اقتصادی داشتند تصمیم گرفت این دو شهر را به‌عنوان منطقه آزاد اعلام کند تا این اقدام محوری برای توسعه این دو شهر باشد.

وی افزود: اکنون‌ که این موضوع را به‌عنوان توسعه اقتصادی شهرهای آبادان و خرمشهر پذیرفته‌ایم باید کمک کنیم تا این ظرفیت هر چه بیشتر عملی شده و مزیت‌های آن شامل حال مردم شود.

زمانی تصریح کرد: اگر رونق شهرهای آبادان و خرمشهر مورد هدف نبود موضوع بازسازی این دو شهر انجام نمی‌شد و مردم در سایر شهرهای کشور باقی می‌ماندند.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد با مزیت‌های خود تحقق می‌یابد، بیان کرد: در حوزه‌های زیربنایی، بهداشت، آموزش، زیرساخت‌های شهری، صنعتی، ارتباطات و دیگر حوزه‌ها در آبادان و خرمشهر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: در بخش بهداشت و درمان بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه و طرح‌های خوبی انجام ‌شده است. همچنین سرانه دانش‌آموزی در منطقه بین ۸ تا ۱۰ برابر دیگر نقاط کشور است.

زمانی بیان کرد: در حوزه ارتباطات، جدیدترین فناوری‌ها مانند شبکه فیبر نوری و اینترنت نسل ۴.۵ توسعه داده ‌شده و صنایع مختلفی مانند فولاد، پتروشیمی، نفت و گاز درحال‌توسعه است.

وی بابیان اینکه منطقه آزاد اروند بیشترین گردشگر خارجی را بین مناطق آزاد کشور داشته است، عنوان کرد: پس از لغو روادید برای اتباع خارجه تاکنون حدود ۳۰۰ هزار گردشگر خارجی وارد منطقه آزاد اروند شده و حدود ۳۰ درصد بازار متأثر از این موضوع شده است.

زمانی گفت: ارتقاء زیرساخت‌ها در ساحل سازی بهمنشیر, اروند صغیر، اروند کبیر و پل‌های کارون خرمشهر آغازشده و اتصال راه‌آهن بندر امام به و خرمشهر نیز جزء طرح‌های فعال ما است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در خاتمه بیان کرد: تا شرایط ایده آل‌ها فاصله‌داریم و با همکاری هم حتماً به آن‌ها خواهیم رسید.
:
:
:
آخرین اخبار