تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۱۶۷۱۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس هیئت گلف خوزستان خبرداد:
آغاز استعدادیابی گلف در خوزستان/ حضور استعدادیاب گلف بانوان در خوزستان
رئیس هیئت گلف خوزستان از آغاز طرح استعدادیابی گلف با هدف گسترش متوازن این رشته در سطح استان خوزستان و همچنین حضور استعدادیاب گلف بانوان جهت ارتقاء سطح بانوان گلف‌باز استان خوزستان خبر داد.

رضا علیجانی اظهار کرد: ‌از اهداف هیئت گلف، توسعه و گسترش این رشته در نقاط مختلف خوزستان و ایجاد یک سطح پویا در استان است.

وی افزود: هدف ما این است که این رشته را به صورت متوازن گسترش دهیم. هرم سنی جمعیت گلف استان به سمت میان‌سالی به بالا حرکت می‌کند و قصد داریم که با اجرای طرح‌هایی، این رشته را تقریباً به صورت فراگیر حرکت دهیم.

رئیس هیئت گلف خوزستان با اشاره به حضور یک مربی با دانش خانم در استان خوزستان، گفت: در این زمینه با فیروزه محمدزمانی یکی از قهرمانان سابق تیم ملی و تنها مدال آور گلف بانوان کشور که از مربیان شناخته شده در کشور است، مذاکراتی داشتیم تا به اهواز سفر کند و با برگزاری کلاس‌های آموزشی نفرات مستعد را کشف و پرورش دهد.

وی افزود: حضور این مربی در استان باعث می‌شود که شاهد حضور بازیکنان و مربیان خوزستانی در تیم‌ملی باشیم و این یک فرصت بسیار خوب است که استعدادهای خوزستانی باید از آن به خوبی بهره‌مند شوند.

علیجانی بیان کرد: در این مدت هم اگر نتوانسته بودیم به این مسئله بپردازیم به دلیل نبود فضا و تبلیغات لازم بود. در این راستا از روزهای آینده تبلیغات خود را به‌طور مستمر و دائم برای جذب علاقه مندان در سطح شهر انجام می‌دهیم. ما در ابتدای کار قصد داریم برای مدتی از علاقه‌مندان به گلف هزینه‌ای دریافت نکنیم و حتی وسایل و امکانات بازی را به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

وی با اشاره به لزوم توجه مدیران ورزش به توسعه گلف، عنوان کرد: ورزش گلف با قدمتی 100ساله، ظرفیت پیشرفت و گسترش را در کشور دارد ولی باید حمایت شود و اگر مدیران ورزش کشور از این رشته پشتیبانی کنند، حتماً گلف حرف‌های زیادی برای گفتن در ورزش ایران خواهد داشت.

رئیس هیئت گلف خوزستان درباره جلسه این هیئت با معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان، اظهارکرد: در این نشست درباره توسعه ورزش گلف در خوزستان، میزبانی و دوره‌های آموزشی به صحبت پرداختیم و اداره‌کل نیز قول‌های مساعدی برای همکای هر چه بیشتر به ما داد. امیدواریم بتوانیم در ماه‌های آینده در زمینه تعدد و پرورش بازیکنان به ویژه در رده سنی نوجوانان موفق باشیم.

 وی همچنین پیرامون وضعیت گلف استان خوزستان، اظهار کرد: گلف‌بازان اهوازی با توجه به وجود زمین ملی‌حفاری در حال تمرین هستند که جا دارد از مدیرعامل شرکت ملی‌حفاری تشکر کنم. همچنین مسؤولان نفت‌مسجدسلیمان و رییس هیئت گلف این شهرستان نهایت همکاری را با ما دارند و این رشته در تمامی رده‌های سنی هر دو بخش آقایان و بانوان شهرستان مسجدسلیمان فعال است و بحث استعدادیابی نیز به خوبی در جریان است.

علیجانی ادامه داد: در شهرستان امیدیه نیز طی سال گذشته و امسال، زمین گلف احداث شد و در چند سال آینده نتایج خوبی از گلف این شهرستان به دست خواهد آمد و شهرستان‌های آبادان و خرمشهر نیز فعال هستند.

رئیس هیئت گلف خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر گلف شهرستان‌های خرمشهر، آبادان، هندیجان، اهواز، مسجدسلیمان و امیدیه فعال هستند و فعال شدن مینی‌گلف شهرستان‌ دزفول نیز در اولویت است.

وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از 90 درصد بازیکنان تیم ملی را گلف بازان خوزستان تشکیل می‌دهند که این موضوع نشان می‌دهد گلف این استان در وضعیت خوبی به سر می‌برد و همچنان حرف اول را در کشور می‌زند.

علیجانی گفت: از استاندار خوزستان تقاضا داریم که با توجه به این که خوزستان مهد گلف ایران است، حداقل در حد مقام و نام استان، یک زمین چمن گلف در اهواز داشته باشیم.

وی افزود: امروز مشکل گلف ایران، کمبود بازیکن نیست. بازیکنان ما کار خود را خوب بلدند و همچنین مربیان آگاهی داریم که در همین خوزستان چندین مربی خبره و کارکشته وجود دارد. مشکل امروز ما کمبود زیرساخت در رشته گلف است و اگر بخواهیم این رشته را همگانی و گسترش دهیم و به سطح مدارس و دانشگاه‌ها ببریم باید از زیرساخت لازم برخوردار باشیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار