تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۱۶۷۲۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طوفان نمک در قلب کانون بحران ریزگردها
چنان‌چه مسئولان در مهار کانون های ریزگرد اقدام جدی نکنند؛ نمک‌زارهایی که در چند کیلومتری مزارع و نخیلات جراحی در کمین نشسته‌اند فاجعه‌ دیگری را رقم خواهند زد.

در بازدید میدانی که صبح امروز از محل کانون بحران ریزگردها در آزادراه خلیج فارس شد، با صحنه تکان دهنده‌ای رو برو شدیم و آژیر خطر فاجعه زیست  محیطی در خوزستان به صدا درآمد.

نمک زارهایی که در چند کیلومتری مزارع و نخیلات جراحی در کمین نشسته‌اند تا فاجعه‌ دیگری را رقم بزنند.

اگر تدبیری نشود و مسئولان باز دست روی دست بگذارند، این نمک‌ها با ریزگرد مخلوط می شود و به‌زودی در ریه میلیون ها خوزستانی خواهند نشست و بسیاری را به دلیل مشکلات تنفسی روانه بیمارستان‌ها خواهد کرد.

 طوفان نمکی که به گفته نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، خوزستان را خالی از سکنه خواهد کرد و باعث نابودی مزارع و نخلستان‌ها و مهاجرت مردم خوزستان خواهد شد.

در این بین تالاب شادگان را هم باید به این فاجعه اضافه کرد که زمین های جنوبی این تالاب به مانند دریاچه خشک شده ارومیه تبدیل به کیلومترها نمک‌زار خشک در قلب کانون ریزگرد شده است.

اگر تا کنون بلاهای طبیعی مانند خشک‌سالی، ریزگردها و آلودگی ناشی از صنایع پتروشیمی نتوانسته مردم شهرستان بندرماهشهر را فراری دهد اما شکی نیست که توفان نمک مردم را از زندگی کردن در برخی از شهرهای خوزستان ناامید می‌کند اقدامی که تبعات بسیاری دارد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار