تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۱۶۷۲۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
محدودیت "کشت تابستانه" در اندیمشک وجود ندارد
رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته محدودیت کشت تابستانه در اندیمشک رفع شده است.

سید هدایت الله موسوی اظهار داشت: توجه مسئولان بانک‌ها به پرداخت تسهیلات و تأمین نیازهای کشاورزان در این زمینه، لازم و ضروری بوده و باید اقدامات لازم و همکاری مورد نیاز با کشاورزان در این زمینه انجام شود تا زمینه بیش از گذشته برای توسعه تولید محصولات کشاورزی در شهرستان و کشور، فراهم شود.

وی با بیان این که محرومیت و مشکلات کشاورزان بر کسی پوشیده نیست و از همه ظرفیت‌ها و توان قانونی باید برای توسعه و تأمین نیازهای کشاورزان شهرستان استفاده کرد، افزود: در صورت همکاری بانک‌ها و پرداخت تسهیلات مورد نیازکشاورزان، خدمات این حوزه بیش از گذشته تأمین و شاهد توسعه خدمات کشاورزی در شهرستان، خواهیم بود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک با اشاره به این که مشکل تأمین آب، افزایش هزینه‌های کشاورزان و تأمین بذر از جمله دیگر اقداماتی است که برای توسعه کشت، جدی گرفته شود، عنوان کرد: با پیگیری و همکاری نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان، اقدامات مهم و جدی برای رفع مشکلات کشاورزان اندیمشک طراحی و به اجرا رسیده است.

مشکل محدودیت آب کشت تابستانه در شهرستان رفع شد

وی با بیان این که یکی از مهم‌ترین مشکلات کشاورزان شهرستان مشکل محدودیت آب مورد نیاز کشاورزان برای کشت تابستان بوده،گفت: مشکل محدودیت آب کشت تابستانه در شهرستان رفع و به زودی آب مورد نیاز کشاورزان برای کشت تابستانه به صورت کامل تأمین و در این زمینه، مشکلی وجود ندارد.

موسوی با اشاره به این که در کشت تابستانه امسال بیش از 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت محصولات کشاورزی اختصاص یافته است، بیان کرد: در فصل کشت تابستان امسال، بیش از 9 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت ذرت و 6 هزار هکتار دیگر نیز به سایر محصولات کشاورزی، اختصاص یافته است.

وی با بیان این که یکی دیگر از مشکلات کشاورزان مربوط به حمل چغندر قند بوده است، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، مشکل انتقال چغندر به کارخانه‌های سرتاسر کشور رفع و هم چنین یارانه مورد نیاز کشاورزان در این زمینه تأمین شده است تا مشکلات کشاورزان شهرستان در این زمینه، به حداقل برسد.

میانگین تولید چغندر قند در شهرستان اندیمشک 80 تن در هر هکتار است

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک ادامه داد: امسال بیش از 114 هزارهکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک در بخش‌های مختلف شهری و روستایی به کشت چغندر قند اختصاص یافته و طبق بررسی‌های صورت گرفته، میانگین تولید چغندر قند در شهرستان اندیمشک 80 تن در هر هکتار بوده است.

وی با بیان این که عیار تولید چغندر قند در اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک در بخش‌های شهری و روستایی 16 است، گفت: پیش بینی می‌شود با پایان فصل برداشت چغندر قند در شهرستان، بیش از 100 هزار تن از این محصول توسط کشاورزان اندیمشک، برداشت و محصول تولید شده شهرستان روانه بازار مصرف استان و کشور شود.

موسوی با اشاره به این که پیگیری لازم توسط مسئولان استان برای احداث 7 کارخانه چغندر قند در استان خوزستان انجام شده است، عنوان کرد: استان خوزستان یکی از مهم‌ترین تولید کنندگان چغندر قند کشور است و در صورت وجود سرمایه گذار و احداث کارخانه‌های چغندر قند، بسیاری از مشکلات کشاورزان در حوزه  تولید چغندر قند، رفع می‌شود.

میزان کشت و تولید محصولات کشاورزی در شهرستان اندیمشک از برخی استان‌های کشور بیشتر است

وی با بیان این که اندیمشک هم ریل دارد و هم جاده، افزود: با توجه به اقلیم خاص و سطح زیر کشت تولیدات کشاورزی اندیمشک و هم چنین موقعیت ارتباطی این شهرستان، باید از اجرای طرح‌های صنایع تبدیلی کشاورزی در اندیمشک حمایت شود به همین جهت و با همکاری مسئولان شهری، تمهیدات و راهکارهای ویژه‌ای برای حضور و حمایت از سرمایه گذاری در عرصه کشاورزی شهرستان، پیش بینی و فراهم شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک با اشاره به این که تولیدات کشاورزی در عرصه اقتصاد مقاومتی و استقلال اقتصادی و تقویت امنیت غذایی کشور سهم مهم و قابل توجهی دارند، بیان کرد: کشاورزی، سهم مهمی در اشتغال و تأمین نیازهای فردی و اجتماعی شهروندان دارد و به همین جهت، باید از کشاورزان حمایت و از هیچ تلاشی در این زمینه، دریغ نکرد.

وی با اشاره به این که بخش الوار گرمسیری و شهر آزادی شهرستان اندیمشک در زمینه کشت و تولید محصولات کشاورزی دارای ظرفیت و استعداد خاص و منحصر به فردی هستند، گفت: میزان کشت و تولید محصولات کشاورزی در شهرستان اندیمشک از بسیاری از استان‌های کشور نیز بیشتر است و  به همین جهت، باید به توسعه خدمات کشاورزان و ایجاد صنایع تبدیلی در اندیمشک تلاش کرد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار