تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۶۷۲۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تجمع مردم آبادان در اعتراض به شور شدن آب شرب
بیش از 800 نفر از شهروندان آبادانی چهارشنبه با حضور در مقابل شرکت آب و فاضلاب این شهرستان خواهان حل معضل شوری و سختی آب شرب این شهر شدند.

مردم آبادان خواستار حل معضل شوری آب شدند

شهروندان آبادانی در حالی که پلاکاردهایی با عنوان ' آبادان آب ندارد '، آبادان - کربلا '، ' آب شیرین حق ماست'، ' آب شور، بوی لجن و تعفن حق مردم آبادان نیست' و ' مسئولین پایتخت نشین نمی خواهیم' نسبت به سختی و شوری آب این شهر اعتراض کردند.

همچنین شرکت کنندگان با شعارهای ' مسئولین بی غیرت نمی خوایم'، ' الله اکبر'، ' هر چه مسئولین می گویند دورغ است'، 'هرچی میگن دروغه دروغه'، ' ابادان هنوز جنگ زده است'، 'دزد از ماست مجلس رو خوب خریدند'، 'وقتی شیر کاکائو هست آب شیرین برای چی؟'، 'آب اگر قطع بشه آبادان قیامت میشه' از عملکرد مسئولین شهری آبادان به وضعیت آب شرب این شهر و خبر سهمیه بندی آن اعتراض کردند.

یکی از شرکت کنندگان در این تجمع گفت:چندین سال است که آب آبادان با مشکل روبه رو است ولی متاسفانه اقدامی در خصوص بهبود وضعیت آب انجام نشده است و مسئولین فقط مشغول تشکیل جلسه و بازدید طرح های نیمه تمام در این خصوص هستند.

علی بچاری گفت:در حالی که آب لوله کشی شور و غیر قابل مصرف است دیروز اخطاریه قطع آب به منزل ما داده اند، چرا باید برای دریافت آب شور دریا به جای آب بهدشتی و وشیرین قابل شرب ،بها پرداخت کنیم.

یکی دیگر از شرکت کنندگان نیز گفت:متاسفانه تاکنون اقدام مشهودی برای ارتقاء کیفیت آب آشامیدنی مردم نشده است و مسئولان فقط قول می دهند که وضعیت بهتر می شود.

وی افزود:از امروز آب شیرین کن های سطح شهر فقط 20 لیتر آب به مردم می فروشند که این امر باعث گله مندی مردم است.

رئیس آبفا آبادان در گفت و گو با ایرنا میزان شوری و سختی آب بهمنشیر را 16 هزار میکروموس اعلام کرد و افزود:هم اکنون میزان شوری و سختی آب شهری هشت هزار میکروموس است.

علی رضا خلیلی نیا افزود:تا تکمیل خط آبرسانی دوم طرح غدیر برداشت آب از رودخانه بهمنشیر متوقف و آب آشامیدنی مردم از خط غدیر با ای سی (هدایت الکتریکی) 2هزار میکروموس تامین می شود.

وی افزود: از امروز نیز آبرسانی با تانکر به برخی از مناطق محروم و حاشیه شهر آغاز شده است.

به گزارش ایرنا تا لحظه مخابره خبر تجمع مردم آبادان روبه روی اداره آبفا در خیابان زند ادامه دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار