تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۱۶۷۲۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تجمع شهروندان‌آبادانی در اعتراض به شورشدن‌آب پایان‌یافت
تجمع جمعی از شهروندان آبادانی که روز چهارشنبه در اعتراض به شور شدن آب آشامیدنی در مقابل ساختمان شرکت آبفای این شهرستان برگزار شد پس از ساعاتی پایان یافت.

تجمع شهروندان آبادانی در اعتراض به شورشدن آب پایان یافت

رییس اداره امور آبفای آبادان در جمع تجمع کنندگان ، وعده شیرین شدن آب تا نیمه تیر امسال را داد.

علیرضا خلیلی نیا با بیان اینکه پیشتر برداشت آب از رودخانه بهمنشیر انجام می شد، افزود: شوری آب رودخانه بهمنشیر در 2 ماه گذشته به دلیل کاهش آبدهی رودخانه، برداشت نیشکر و دیگر انشعابات بالا دست، به حد شوری دریا رسیده است. 

وی گفت: با اجرای مرحله دوم طرح آبرسانی غدیر و نیز تکمیل سد مارد تا 15 تیر امسال، آب شبکه آبادان از رودخانه کرخه و طرح غدیر تامین شده و آب شرب شیرین می شود. 

خلیلی نیا افزود: با پیگیری انجام شده از سوی استاندار خوزستان در خصوص رایگان شدن آب بهای مشترکین آبادان در ماه های خرداد و تیر امسال موافقت شد.

شهروندان آبادان و خرمشهر در چند هفته گذشته به دلیل شوری بیش از حد آب رودخانه بهمنشیر که تامین کننده اصلی آب آشامیدنی شهروندان آبادان و خرمشهر است با مشکلات زیادی روبه رو شده اند. 

برای برطرف کردن شوری آب شرب خرمشهر و آبادان ، طرح احداث سد خاکی مارد، اجرای مرحله دوم طرح آبرسانی غدیر و راه اندازی دستگاه آب شیرین کن در دست اجرا است.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
SWITZERLAND
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
0
0
آب رودخانه دز را بجای قم و روستاهایش به آبادان و خرمشهر ببرید فاصله اش نیز ۳۰۰ کیلومتر است و نه ۷۵۰ کیلومتر ؛ روزی که لاریجاتی در سفرش به قم آب رودخانه دز را بی دلیل حق مسلم قم و روستاهاش دانست آیا به مردم آبادان و خرمشهر فکر کرده بود ؟
:
:
:
آخرین اخبار