تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۱۶۷۲۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان:
اعتبار دولتی برای بازسازی اعتاب مقدسه جایی ندارد
 رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه اعتبار دولتی برای پروژه های بازسازی اعتاب مقدسه در عراق و سوریه دریافت نشده و نخواهد شد گفت: تخصیص و پرداخت اعتبارات دولتی در بازسازی پروژه های عتبات عالیات جایی ندارد.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی روز چهارشنبه افزود: در یک دهه اخیر مردم متدین ، ولایی و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از جمله خوزستان هزینه پروژه های بازسازی اعتاب مقدسه در عراق و سوریه را به صورت داوطلبانه و خودجوش پرداخت کرده اند و همچنان این روند با شتاب بیشتری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه همه پروژه های بازسازی اعتاب مقدسه از صفر تا صد با مشارکت نقدی و غیرنقدی مردم صورت می گیرد ابراز امیدواری کرد با افزایش مشارکت مردم ، روند اجرای این پروژه ها در امسال شتاب گیرد.

وی مشارکت مردم خوزستان را در بازسازی اعتاب مقدسه بی نظیر توصیف کرد و افزود: مردم ولایت مدار خوزستان در سال های اخیر بیشترین مشارکت نقدی و غیرنقدی(طلاجات) را در سطح کشور برای بازسازی عتبات عالیات به خود اختصاص داده اند.

حجت الاسلام موسوی گفت: در ماه مبارک رمضان نیز در آیین'نشان محبت' که در اهواز برگزار شد بخش مهمی از اعانات و هدایای مردم متدین خوزستان برای پروژه های بازسازی و عمرانی عتبات عالیات جمع آوری شد که به زودی میزان دقیق این کمک ها اعلام می شود.

** کمبود نیروی متخصص و فنی برای پروژه های عتبات عالیات وجود ندارد

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان اینکه کمبود نیروی متخصص و فنی برای پروژه های عتبات عالیات وجود ندارد افزود: اعزام نیروی متخصص و فنی از خوزستان به صورت یک ماه ماموریت به عراق و سوریه بدون پرداخت وجه ، انجام می شود.

به گفته وی تراکم نیروهای داوطلب فنی در شهرهای خوزستان به قدری زیاد است که امکان اعزام همه آنان وجود ندارد چون ظرفیت پروژه ها برای جذب نیروهای فنی محدود است.

حجت الاسلام موسوی افزود: ارسال مصالح ساختمانی نیز به صورت هفتگی برای پروژه های عتبات عالیات ارسال می شود که مهمترین آنان سیمان ، میلگرد و تیر آهن است.

وی گفت: در راستای حمایت از کالای ایرانی و اقتصاد مقاومتی ، همه نیازهای پروژه ها در اعتاب مقدسه در داخل کشور تامین می شود. 

* زائرسرای خوزستانی ها در کربلا ساخته می شود

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: با مشارکت خیران نیکوکار ، زائرسرای خوزستانی ها در شهر مقدس کربلا در پنج طبقه ساخته می شود.

وی هزینه ساخت این زائرسرا را 20 میلیارد ریال بیان کرد و افزود: به زودی عملیات اجرایی این پروژه که زمین آن نیز تملک شده شروع می شود.

* پروژه های عمرانی در همه اعتاب مقدسه فعال است

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت:همه پروژه های عمرانی و رفاهی این ستاد در شهرهای کربلا ، نجف اشرف ، سامرا، کاظمین و حرم مطهر حضرت زینب(س) در سوریه فعال است.

وی ساخت شیشه های حایل برای خواهران و برادران زائر در حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) و حرم امام حسین(ع) که عراقی ها به آن 'قاطع' می گویند ، مسقف کردن خیابان صاحب الزمان(عج) منتهی به حرمین امامین جوادین(ع) ، مشارکت در ساخت صحن حضرت فاطمه(س) در نجف اشرف ، بازسازی گنبد حرم حضرت علی(ع) ، طلاکاری ایوان حرم علوی ، ساخت صندوق های امانت زائران در حرم مطهر امامین عسکریین(ع) و بازسازی کامل حرم و بارگاه ملکوتی حضرت زینب(س) را از پروژه های مهم ستاد بازسازی عتبات عالیات در عراق و سوریه بیان کرد و افزود: تعدادی از این پروژه ها به پایان رسیده و در مرحله بهره برداری است و برخی نیز در مرحله نهایی است.

 ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در سال 1387 زیرنظر آیت ا...سیدمحمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز کار عمرانی خود را در اعتاب مقدسه شروع کرد.

این ستاد در همه شهرهای استان خوزستان نمایندگی فعال برای جذب مشارکت های مردمی دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار