تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۱۶۷۳۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رویکرد اصلی هلدینگ فولاد خوزستان تامین بازار داخلی است
رویکرد اصلی هلدینگ فولاد خوزستان تامین بازار داخلی است و تفاوت صادرات نسبت به برنامه به دلیل عدم جذب بازار داخلی بوده است.

رویکرد اصلی هلدینگ فولاد خوزستان تامین بازار داخلی است

محمد کشانی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان این مطلب را در نشست سالانه مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بیان کرد.

کشانی خلاصه گزارش عملکرد هیات مدیره شرکت را طی سال مالی منتهی به 29 اسفندماه سال1396 خطاب به مجمع عمومی در نشست سالانه این مجمع ارائه نمود.

این جلسه مطابق آگهی رسمی منتشره، در ساعت 10 و سی دقیقه صبح روز چهارشنبه سی ام خردادماه در محل مجتمع فرهنگی تالار امام رضا(ع) واقع در شهرک نفت اهواز آغاز گردید. این نشست با حضور اعضای هیات مدیره، مدیرعامل، حسابرس مستقل و بازرس قانونی، نمایندگان سازمان های خصوصی سازی، بورس اوراق بهادار و دارندگان 74 و 29 صدم درصد از کل سهام شرکت رسمیت یافت و به موارد دستور جلسه قانونی پرداخت.

 این گزارش حاکیست، مدیرعامل فولاد خوزستان در گزارشی که به مجمع عمومی ارائه کرد تولید سه میلیون و 765 هزار و 590 تن شمش فولاد را  که با رشد 4 و شش دهم درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از 17 درصد از تولید فولادخام کشور را شامل می شود، به عنوان مهمترین دستاورد تولیدی شرکت ذکر نمود.

کشانی افزود: فولاد خوزستان به عنوان بزرگترین عرضه کننده شمش فولادی کشور تلاش دارد نقش محوری خود را در تامین مواد اولیه باکیفیت مطلوب برای شرکت های نوردی داخل کشور، به بهترین نحو ممکن ایفا نماید.

وی در تشریح مهمترین دستاوردهای سال 96 فولاد خوزستان اظهار داشت: فروش 3 میلیون و 968 هزار تن محصول نهایی در بازارهای داخلی و صادراتی و همچنین صدور بیش از 2 میلیون و 770 هزار تن محصول نهایی به مقصد بازارهای جدیدی در چهارده کشور جهان، دستاورد مهمی بود که علیرغم همه مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها صورت گرفت.

وی افزود: دستاورد شایان توجه دیگری که همزمان با اقدامات مهم یاد شده و برای اولین بار در تاریخ شرکت بدست آمد، ورود فولاد خوزستان به بالادست زنجیره ارزش فولاد بود که با تملک 67 درصد از سهام شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی و در راستای اجرایی نمودن یک استراتژی ضروری در سرمایه گذاریهای فولاد خوزستان محقق گردید. بگفته کشانی کارخانه توسعه ملی در سنگان خراسان، دو واحد بزرگ تولید کنسانتره و گندله سازی هرکدام با ظرفیت دو و نیم میلیون تن را شامل می شود و قابلیت زیرساختهای آن در صورت تامین سهمیه سنگ آهن تا پنج میلیون تن در هرکدام از بخش ها وجود دارد.

کشانی در ادامه برشمردن دستاوردهای شرکت در سال 96 گفت: بهینه سازی سبد محصولات با هدف حداکثر سازی سود متناسب با نیاز بازار، همچنین استقرار نظام هلدینگ و ساختار حاکمیتی شرکت های تابعه و نیز بهینه سازی سبد محصولات با هدف حداکثر سازی سود متناسب با نیاز بازار از دیگر موفقیتهای شرکت می باشد.

وی به کاهش سطح موجودی انبارها  با توجه به تحلیل های محیطی و شرایط بازارها و نیز اجرای پروژه های توسعه ای ، بهینه سازی و زیست محیطی همراه با بازنگری در سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای و نیز توسعه شبکه پایش مداوم زیست محیطی به عنوان دیگر دستاوردهای مدیریتی در شرکت اشاره نمود.

مدیرعامل فولادخوزستان در ادامه سخنان خود بخش دیگری از افتخارات این شرکت را برشمرد و افزود: در این سال دریافت تندیس سیمین و کسب بالاترین سطح تعالی سازمانی در کشور، دریافت تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کنندگان برای پنجمین سال متوالی، ثبت رکورد تاریخی تولید از ابتدای راه اندازی و ثبت رکورد تاریخی صادرات و گسترش بازارهای صادراتی از توفیقات شگرف فولاد خوزستان بود که در نتیجه تلاش و همدلی کارکنان و مدیران بدست آمد و علاوه بر آنچه ذکر شد، کسب عنوان صادرکننده نمونه کشوری، دریافت تندیس واحد نمونه صنعتی، دریافت لوح تقدیر و نشان افتخار مدیریت منتخب جهادی یا مدیر نمونه جهادی، دریافت تندیس و لوح تقدیر باشگاه برتر در سطح کشور ، توسط باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد خوزستان از دیگر افتخارات به ثبت رسیده شرکت فولاد خوزستان است که همگی در سال 96 حاصل گردید.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در ادامه گزارش خود به مجمع عمومی به تشریح برنامه های آتی شرکت و طرح های توسعه پرداخت.

وی مهمترین استراتژی شرکت در این زمینه را ایجاد خطوط جدید تولید و زیرساخت با سرمایه گذاری میان مدت و بلند مدت، همچنین نوسازی و اصلاح خطوط موجود تولید و زیر ساخت با سرمایه گذاری کوتاه مدت و زود بازده عنوان کرد و افزود: در این مدت پروژه هایی را دنبال نموده ایم که موجب پایداری هر چه بیشتر تولید و فرآیندهای بهره برداری بوده اند و اجرای پروژه ها با رویکرد زیست محیطی، ایمنی و بهداشت حرفه ای و رفاهی و با سرمایه گذاری میان مدت و بلند مدت در اولویت قرار داشته است.

وی درخصوص پروژه های انجام شده و صد در صد به اجرا درآمده طی سال 96 گفت: مجموعه فرهنگی ورزشی فولاد خوزستان که شامل یک استادیوم مسقف 30هزار نفری نمونه در سطح کشور است در این سال به اتمام رسید.

بگفته کشانی مدیرعامل، در این مدت طرح های فنی متعددی به اجرا درآمده است که از جمله مهمترین آنها می توان به این موارد اشاره نمود:

نصب و راه اندازی سیستم جمع آوری دود کوره شماره 4 فولادسازی،

احداث سیستم آب مدار باز کارخانه احیا مستقیم زمزم شماره یک،

افزایش ظرفیت پمپ خانه مرکزی،

جمع آوری کامل سایت واحد احیا قدیمی و منقرض HYL در مجاورت محوطه احیا شرکت، سیستم تفکیک ضایعات آهنی و غیرآهنی،

توسعه کارگاه تعمیرات فولادسازی،

اصلاح و نوسازی شبکه برق اضطراری فولادسازی،

احداث گالری کابل مدول شماره یک واحد احیا مستقیم شماره 2 ،

نصب داکتهای تغییر مسیر کوره شماره 2 فولادسازی،

احداث رینگ شستشوی مواد رسانی فولادسازی،

عملیات انتقال آب لجن برگشتی اسکرابر شماره 20  TT از محل دستگاه تیکنر شماره 2 به شماره 1 ،

تکمیل و راه اندازی جاده شمالی شرکت،

اصلاح سیستم زهکشی باند سرباره فولادسازی،

اصلاح انبارهای سطح شرکت،

احداث رینگ شستشوی واحدهای احیا مستقیم در محوطه سازی احیا شماره یک

و بالاخره  نصب ماشین سرباره گیر مذاب یا ( Slag  Rack )،

بنابر اظهار مهندس کشانی مدیرعامل، فهرست ذکر شده خلاصه طرح های فنی متعددی است که در این مدت با تلاش کارکنان بخش توسعه و همکاری تمامی کارکنان بخش های مرتبط در شرکت فولاد خوزستان به انجام رسیده و مورد بهر برداری قرار گرفته اند.

مدیرعامل سپس به برنامه ها و طرح های آتی شرکت پرداخت و اظهارداشت: فولاد خوزستان با هدف حفظ سهم تولید در چشم انداز  1404 فولاد کشور، برنامه های ارتقا بهره وری، توسعه ظرفیت های تولید و زیرساخت ها را در دستور کار قرار داده و طرح های آتی شرکت در مجموع با هدف ارتقا بهره وری کل منابع، اجرای طرحهای توسعه و متوازن سازی ظرفیت خطوط تولید، تکمیل زنجیره تولید و حضور در صنایع بالا دستی شامل تولید کنسانتره سنگ آهن و پایین دستی یعنی تولید محصولات نوردی دنبال می شود و در این زمینه همواره توسعه بومی سازی فناوری با هدف قطع وابستگی به خارج در تمامی طرح های توسعه شرکت مدنظر قرار دارد.

این گزارش حاکیست، جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خوزستان که با نماد (فخوز) در بورس کالای کشور فعال است، پس از استماع گزارش مدیرعامل به دیگر موارد دستور جلسه مطابق روال قانونی پرداخت و مبلغ 750 ریال برای هر سهم را تصویب نمود.

در این نشست، گزارش فعالیت هیات مدیره و صورتهای مالی تلفیقی گروه و شرکت اصلی منتهی به تاریخ 29 اسفند 1396 و صورتهای سود و زیان و جریان وجوه نقد برای سال مالی منتهی به تاریخ مذکور به تصویب مجمع رسید. همچنین روزنامه های گسترش صنعت، معدن و تجارت، اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه های کثیرالانتشار شرکت برای سال 1397 انتخاب شدند.

برپایه این گزارش جلسه مجمع در ساعت 12 به پایان رسید و طی آن هیات رئیسه به سوالات مطرح شده از سوی گروهی از سهامداران خرد که اکثر کارکنان شاغل و بازنشسته شرکت بودند، با سعه صدر پاسخ دادند.

برپایه این گزارش، اقدامات سال گذشته هیات مدیره از جمله سهامدار نمودن کارکنان بازنشسته و اجرای بخش هایی از موارد قانونی تسهیلات ایثارگران که هردو مورد برای اولین بار به اجرا درآمده بود، از جمله مصادیق تقدیر و تشکر کارکنان از هیات مدیره و مدیر عاملان کنونی و پیشین شرکت در این نشست بود.
:
:
:
آخرین اخبار