تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۱۶۷۳۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ریزگرد هوای دزفول را آلوده کرد
بروز پدیده ریزگردها موجب افزایش آلودگی هوای دزفول شده است.

پدیده ریزگردها که از روز شنبه شمال استان خوزستان را فرا گرفته از ساعات پایانی شنبه شب و بامداد روز یکشنبه شدت یافته و موجب کاهش دید شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول یکشنبه گفت:در پی ورود توده ریزگردها از کشور عراق به استان خوزستان میزان آلودگی هوای ناشی از ریزگردها در شنبه شب به چهار برابر استاندارد زیست محیطی رسید.

فرهاد قلی نژاد افزود:در ساعت 19 عصر شنبه میزان ریزگردها در هوای دزفول به 600 میکروگرم بر مترمکعب رسید.

وی ادامه داد:منشا گرد و خاک شکل گیری توده ریزگردها در کشور عراق بوده که منطقه شمال خوزستان را تحت تاثیر قرار داده است.

در پی بروز پدیده ریز گردها در شمال خوزستان از شهروندان خواسته شده هنگام تردد در هوای آزاد از مناسک مناسب و استاندارد استفاده کنند.

علاوه بر منشا خارجی ریزگردها ، بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار از زمین های خوزستان را بیابان تشکیل داده که نقش مهمی در بروز پدیده گرد و غبار در این استان دارد و گفته می شود بین 30 تا 40 درصد این گرد و غبارها منشاء داخلی دارد.

بر اساس مطالعات، مساحت کانون های فرسایش بادی و ماسه های روان در خوزستان 280 هزار هکتار و وسعت کانون های رُسی 350 هزار هکتار است که کانون های رسی، بحرانی معرفی شده است.

حدود 40 هزار هکتار از این کانون ها در جنوب و شرق اهواز کانون های فوق بحرانی است که در اولویت طرح مقابله با ریزگرد قرار دارد که عملیات مهار کانون ها در این سطح با کاشت نهال آغاز شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار