تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۱۶۷۳۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
علت قطعی برق اداره آب ایذه و واکنش مسؤولان دو اداره
قطع برق اداره آب ایذه توسط اداره برق شهرستان باعث به وجود آمدن گلایه‌هایی بین دو اداره شد و مدیران آن به مقام پاسخ درآمدند.

برق اداره آب شهرستان ایذه ظهر امروز(شنبه) قطع شد و در فضای مجازی به یکی از سوژه‌های اصلی کاربران تبدیل شد و مطالبی در این خصوص منتشر شد.

حسین خواجوی سرپرست اداره آب شهرستان ایذه با اشاره به قطع برق اداره آب ایذه توسط اداره متولی، اظهار کرد: ظهر امروز(شنبه) در پایان تایم اداری و ساعت کاری اکیپ پایش اداره برق شهرستان با مراجعه به این اداره اقدام به قطع برق قسمت اداری اداره آب کرد.

وی افزود: این اقدام می‌توانست با اطلاع قبلی و یا به صورت هشدار باشد ولی این‌گونه نشد و اکیپ حاضر در محل اقدام به قطع برق اداره کردند و تا این زمان که در ساعات غروب به سر می‌بریم نیز برق اداره وصل نشده است.

خواجوی بیان کرد: اینکه اداره برق برای ساعات خارج از تایم اداری، اقدام به قطع برق ادارات روی می‌آورد، باید برای تمام ادارات به یک نوع نباشد و اداره برق باید با توجه به نوع خدمات و حساسیت کار برخی از ادارات مانند اداره آب که یک نهاد خدماتی است نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

خواجوی گفت: بخش نگهبانی و حراست مجموعه باید در تمام ساعات شبانه روز در اداره فعال باشد و اینکه برق اداره قطع شود، کارمند مربوطه نمی‌تواند در گرما کار خود را انجام دهد.

طبق بخشنامه استاندار اقدام می‌کنیم

رئیس اداره برق شهرستان ایذه نیز اظهار کرد: ما طبق وظیفه خود در پایان ساعت کاری ادارات اقدام به پایش می‌کنیم.

ایوب سرشار افزود: در هنگام مراجعه مأموران اداره برق به اداره آب شهرستان در ساعات غیر اداری، کولر و وسایل برقی اکثر اتاق‌ها مورد بازدید قرار گرفت و روشن بودن آنها محرز شد.

وی بیان کرد: با توجه به تأکیدات استاندار خوزستان و بخشنامه ابلاغ شده به ادارات هر اداره‌ای که اقدام به اصلاح الگوی مصرف برق خود نکند با قطعی مواجه خواهد شد و تیم مربوطه در اداره برق شهرستان در تمام ادارات کار بازرسی را انجام می‌دهند.

سرشار با بیان اینکه اگر در ساعات اوج پیک مصرف برق اقدام به صرفه‌جویی نکنیم، قطعاً با بحران مواجه خواهیم شد، گفت: با توجه به خشکسالی و پایین آمدن آب پشت سدها، تولید برق کاهش یافته است.

وی با اشاره به اظهارات مدیریت اداره آب شهرستان ایذه در مورد قطعی برق واحد حراست و نگهبانی خود، بیان کرد: ما برق تمام مجموعه اداری آب شهرستان ایذه را قطع کردیم و همه واحدهای این اداره بدون شک با قطعی برق مواجه می‌شود.

سرشار با بیان اینکه اگر سخت‌گیری نسبت به عدم رعایت الگوی مصرف در ادارات شهرستان نکنیم، بدون شک شهروندان با مشکل برق و قطعی مواجه می‌شوند، اضافه کرد: علاوه بر بخشنامه استانی ابلاغ شده به ادارات مبنی بر ساعات کاری و رعایت الگوی مصرف، در جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور تمام مسؤولان ادارات و فرماندار برگزار شد نیز به این نکته اشاره کردیم که در صورت عدم رعایت صرفه‌جویی در مصرف برق در ادارات، اقدام به قطع آن خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در بخشنامه آمده است که حتی می‌توانیم بدون اطلاع مدیریت یک اداره اقدام به قطع برق آن کنیم، افزود: ما برای قطع برق ادارات شهرستان بدون هماهنگی فرماندار عمل نمی‌کنیم و تمام موارد تابع قانون مکتوب و ابلاغیه است.

سرشار با بیان اینکه قطعی برق در اداره آب ایذه به هیچ‌وجه به دلیل عدم پرداخت بدهی نیست، ادامه داد: متاسفانه فردی در اداره آب ایذه پس از قطعی برق با انتشار کلیپ و تخریب مجموعه اداره برق شهرستان ایذه، سعی در مقصر نشان دادن و زیر سوال بردن آن را داشت و لازم است مسؤولان امر و مدیران ارشد شهرستان با ورود به این موضوع و جلوگیری از نشر اکاذیب، به ایجاد تنش و گل آلود کردن فضا پایان دهند زیرا ما طبق قانون کار خود را انجام داده‌ایم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار