تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۶۷۴۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توضیح معاون دانشجویی شهید چمران اهواز در خصوص وضعیت کنونی خوابگاه دخترانه
معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به کاهش تعداد گزارش‌های اعتراض دانشجویان مجتمع خوابگاهی حضرت معصومه(س)، وضعیت کنونی این خوابگاه را تشریح کرد. 

علیرضا قدردان‌مشهدی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌هایی که در هنگام انتصاب پست معاونت دانشجویی داشتم مساله خوابگاه دانشجویان به خصوص با توجه به مشکلاتی که در سال گذشته برای دانشجویان ایجاد شد، بود. سیستم سرمایشی خوابگاه دخترانه حضرت معصومه(س) به طور عمده متکی به چیلر است که با توجه به عمری که از این مجموعه می‌گذرد ممکن است این سیستم کارایی لازم را نداشته باشد.

وی افزود: مجموعه‌ای که پیش از من بودند این چیلرها را بازسازی کردند و در یک مورد نیز حداقل یک برج خنک‌کننده به مجموعه اضافه کردند. از سویی سه بلوکی که در سال گذشته دچار مشکل بودند کولردار شدند و یکی از دلایلی که مابقی کولردار نشدند، کمبود زمان بود چراکه لازمه تعمیرات اساسی در خوابگاه این است که دانشجویان در خوابگاه نباشند.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: همچنین زیرساخت‌ها برای کولردار کردن تعداد بیشتری از این بلوک‌ها به انجام رسید. بنابراین پست فشار قوی تکمیل و کابل‌ها خریداری شد که کار بقیه بلوک‌ها در تابستان امسال و پس از امتحانات به انجام برسد.

قدردان‌مشهدی تصریح کرد: ما از اواخر فروردین همواره درباره وضعیت خوابگاه از دانشجویان می‌پرسیدیم و تا اواسط اردیبهشت مشکل خاصی وجود نداشت اما از آن زمان برخی دانشجویان ناراضی بودند و اعلام کردند که اتاق یا بلوکشان ایراد دارد. به نظر می‌رسد اتفاقی که می‌افتاد این بود که وضعیت برخی اتاق‌ها با تغییر موتور بهتر می‌شد اما وضعیت بیشتر ‌آن‌ها تغییری نمی‌کرد که بر اساس بررسی‌های انجام شده مشخص شد که نه تنها موتور بلکه باید کل مجموعه تغییر کند.

وی ادامه داد: برخی دانشجویان اعتراض داشتند که چرا چنین کاری زودتر انجام نشد که دلیل آن این بود که چون با بررسی‌های پیشین عمده اتاق‌ها این تصور بود که با تغییر موتور اوضاع بهبود خواهد یافت اما وقتی به این نتیجه رسیدند که موتورها با گرم‌تر شدن هوا کارایی ندارند، به فکر تعویض فن کویل‌‌ها افتادند. این کار برای بررسی کارایی در بلوک 5 خوابگاه انجام شد که موجب بهبود اوضاع شد بنابراین روی دیگر بلوک‌ها نیز انجام گرفت و اکنون 28 فن کویل به طور کامل و به همین تعداد تقریبا کامل تعویض شده‌اند.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: رکورد اعتراضاتی که من تاکنون دریافت کرده‌ام 62 مورد بود و با پیگیری‌های انجام شده متوجه شدیم یک نوسان برق اتفاق افتاده که موجب افت کیفیت چیلر شد اما ظرف کمتر از 24 ساعت بهبود و رقم اعتراضات ناگهان افت پیدا کرد و اکنون گزارشات بسیار کم شده است.

قدردان‌مشهدی عنوان کرد: برخی دانشجویان در شبکه‌های اجتماعی اذعان داشته‌اند که چرا پرده پلاستیکی برای اتاق ما نصب شده است که دلیل آن واضح بود؛ در برخی ساختمان‌ها اتلاف انرژی زیادی وجود داشت که این پرده‌ها موجب منطقی‌تر شدن این اتلاف انرژی می‌شود.

وی افزود: بلوک‌های 5 تا 8 خوابگاه نیز نوع معماری خاصی دارند که حیاط در مرکز ساختمان است و موجب اتلاف انرژی زیادی می‌شد. کاری که انجام شد نصب پنجره‌های دوجداره در فضای راه‌روها بود که موجب رضایت دانشجویان شد. اینکار برای بلوک 7 انجام شد و برای بلوک‌های 5، 6 و 8 از آخرین روز امتحان اقدام خواهد شد.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص تعویض فن کویل‌ها، گفت: کاری که هفته گذشته انجام شد این بود که سه دستگاه الکتروپمپ را برای مجموعه شماره 3 نصب کردند که پس از آن گزارشاتی که به دست ما می‌رسد به طرز معناداری کاهش پیدا کرده است.

قدردان‌مشهدی گفت: اخیرا مشکلی در زمینه تامین آب به دلایل مختلفی به وجود آمد که برای رفع این مشکل تلاش زیادی شد به طوری که دانشجویان ساکن طبقه اول بلوک‌ها به طور کامل متوجه این مشکل نشدند. این مشکل موجب شد سرعت تعویض فن‌کویل‌ها کمی کند شود. به دلیل زمان‌بر بودن این کار خوابگاه نور دانشگاه با 200 نفر ظرفیت از یک ماه پیش برای دانشجویان آماده شد تا افرادی که تمایل دارند نقل مکان کنند که اکنون بیش از 60 دانشجو انتقال پیدا کردند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار