تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸
کد خبر: ۱۶۷۸۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شوری آب خرمشهر به 2 هزار و 800 میکروموس رسید
مدیر اداره آبفا خرمشهر گفت: شوری آب امروز نسبت به 24 ساعت گذشته مطلوب‌تر شده و در تصفیه‌خانه به دو هزار و 800 میکروموس رسیده و کیفیت مطلوبی پیدا کرده و می‌توان گفت خرمشهر به صورت کامل از این بحران خارج شده است. 

غلامرضا پورجلالی اظهار کرد: پس از تعمیر خط یک طرح آبرسانی غدیر، وضعیت آبی که از این سمت به ما می‌رسد شرایط خوبی پیدا کرده و شوری آب امروز نسبت به 24 ساعت گذشته مطلوب‌تر شده و در تصفیه‌خانه به دو هزار و 800 میکروموس رسیده و کیفیت مطللوبی پیدا کرده و خرمشهر به صورت کامل از این بحران خارج شده است. شوری حال حاضر دقیقا مانند شوری آب در همین فصل در سال‌های گذشته است.

وی با اشاره به افتتاح خط دوم طرح آبرسانی غدیر تا 15 تیرماه، گفت: در حال حاضر میزان بهره‌مندی از طرح غدیر 70 هزار متر مکعب است که با افتتاح خط دوم، این میزان به 105 هزار مترمکعب خواهد رسید و وضعیت بسیار بهتر خواهد شد و تمام نیاز برطرف می‌شود.

مدیر اداره آبفا خرمشهر ادامه داد: نگرانی ما در خصوص وضعیت رودخانه کارون و آب رهاسازی شده از بالادست است. پس از احداث بند خاکی مارد، ظرف 48 ساعت تاثیر خود را نشان داد به شکلی که شوری کانال مارد از 20 هزار به 11 هزار میکروموس کاهش پیدا کرد اما اکنون نزدیک یک هفته است که در همین رقم مانده است در حالی که پیش‌بینی می‌کردیم تا پنج‌ هزار میکروموس کاهش یابد و به حد شوری شادگان و دارخوین برسد.

پورجلالی ادامه داد: پس از پیگیری‌ها، متوجه شدیم با برداشت‌های غیر قانونی از رودخانه کارون در بالادست، از آب رهاسازی شده از سدهای بالادست، آبی برای کارون در مقطع مارد باقی نمی‌ماند و در حال حاضر مارد وضعیت خوبی ندارد.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های مسئولین استانی و شهری، تصمیم گرفته شد که هفت ساعت در روز آّبگیری نیشکر متوقف شود و اکنون نیز گروهی از شرکت آب منطقه جنوب اعزام شدند که از کشت‌های غیر مجاز جلوگیری کنند. با این کار و پایدار شدن مارد، وضعیت بهتر خواهد شد.

مدیر اداره آبفا خرمشهر عنوان کرد: مجریان طرح غدیر و معاونت عمرانی سازمان آب و برق، بسیار گله‌مند هستند که در مسیر اجرای خط یک غدیر - از هویزه تا خرمشهر – دامداران برای آب دادن به دام‌های خود اقدام به شکستن و قطع شیرهای تخلیه هوا‌ی این خط می‌کنند که این اقدام آسیب جدی به خط می‌زند. این لوله‌ها تامین کننده آب شرب مردم آبادان و خرمشهر هستند و خواهشمندیم که از این کار خودداری کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار