تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۶۷۹۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از حال بد «عروس ایران» تا مسئولانی که دیگر«اشک» هم نمی‌ریزند/ رئیس جمهور به آبادان سفر کند
این روزها دیگر اشک ریختن برای خوزستانی‌ها کافی نیست؛ آقای رئیس جمهور به آبادان و خرمشهر سفر کند و تشنگی عروس ایران را ببیند.

از حال بد «عروس ایران» تا مسئولانی که دیگر«اشک» هم نمی‌ریزند/ رئیس جمهور به آبادان سفر کند

اینجا خوزستان است، جایی که هنوز جنگ در آن ادامه دارد ولی اینبار مردم به جای صدای توپ و تانک فقط صدای وعده‌های مسئولان را می‌شنوند.

چند روزی است که در گوشه‌ای از این استان زرخیز و سدخیز؛ مردم در گرمای 50 درجه برای خرید آب شرب در صف می‌ایستند. این روزها به دلیل کاهش کمی آب و افزایش شوری بیش از حد در آبادان و خرمشهر همانند دوران جنگ، تانکرهای آب‌رسانی در کوچه پس کوچه‌های این شهر قد علم کرده‌اند.

شوری آب در آبادان و خرمشهر در روزهای گذشته به قدری بالا رفته بود که حتی دستگاه‌های آب شیرین کن‌‌های خانگی هم کم آورده بودند و نمی‌توانستند از نمکی که آب این شهر به زخم مردم می‌زند، کم کنند.

هرچند دولت هزینه آب‌بهای یک خرداد تا 15 تیر در آبادان، خرمشهر و شادگان را رایگان اعلام کرده اما باید این موضوع به گوش همه برسد که این آب حتی برای مصارف صنعتی هم غیرقابل استفاده شده بود و نباید روند صعودی وعده‌ها فقط به هنگام بحران افزایش پیدا کند بلکه باید این وعده‌خها پیش از بحران رنگ عمل به خود بگیرند.

هرچند دولتی‌ها به دنبال القای این فکر هستند که با رایگان کردن هزینه آب‌ها هنوز فکرشان درگیر مردم خرمشهر و آبادان است اما این میزان توجه در جایی دیگر گرفته شود؛ جایی که سبب پیش آمدن این بحران شده و مسئولان کم کار در این زمینه بازخواست شوند.

اگرچه استاندار خوزستان خود را نماینده و مدافع رئیس جمهور می‌داند ولی واقعه شوری آب در آبادان و خرمشهر به قدری دردناک شده که فقط حضور نماینده رئیس جمهور کافی نیست. روحانی توجه داشته باشد که فقط در ایام انتخابات به هوادارطلبی نپردازد و اکنون که مردم نیز به حضور و توجه او احتیاج دارند خود را ملزم به حضور در جمع مردمی قرار دهد که 8 سال با جانشان از این سرزمین دفاع کردند.

سفر رئیس جمهور به خرمشهر

حجت‌الاسلام عادل رویوران می‌گوید: آب شرب سالم و پاک مطالبه اصلی و به حق مردم خرمشهر است و باید این مشکل ابتدایی و بدیهی حل و رفع شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر عنوان می‌کند: مردم شریف خرمشهر در روزهای گذشته برای رساندن صدای خود به مسؤولان تجمعات مسالمت‌آمیزی را برگزار کردند و مشکلی پیش نیامد هر چند دو شب پیش برخی از افراد خرابکار و آشوب‌گر با جهت‌دهی و سوء‌استفاده از مطالبه به حق مردم در تجمع مرکز شهر حضور پیدا کردند.

وی می‌افزاید: مسؤولان و مدیران باید برای حل و رفع مشکلات مردم تلاش و اقدام عملی داشته باشند و به جا است که رئیس جمهور برای همدردی و حل مشکل مردم به آبادان و خرمشهر سفر کند.

26 اردیبهشت ماه 96 رئیس جمهور در جمع مردم خوزستان در ورزشگاه تختی اهواز به آلودگی هوا در این استان اشاره کرد و گفت «آن روز که ریزگرد و رطوبت هوا و برق زندگی مردم اهواز را در خطر قرار داد، من اینجا می‌گویم هم من اشک ریختم و هم جهانگیری، هم شما که بیدار ماندید، ما هم بیدار ماندیم»

امروز نیز که مردم خطه‌ای از این استان ثروتمند با مشکل مواجه شده‌اند نیازمند حضور جدی و نتیجه‌بخش رئیس جمهور هستند. این روزها دیگر اشک ریختن برای خوزستانی‌ها کافی نیست؛ آقای رئیس جمهور به آبادان و خرمشهر سفر کند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار