تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۱۶۷۹۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس محیط زیست اهواز: منشا مه اهواز ناشناخته است
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز گفت: منشاء مه ای که در روزهای اخیر بخش هایی از شهر اهواز را فراگرفته، هنوز مشخص نشده است.

علی بنی عگبه اظهار کرد: در روزهای اخیر مردم در تماس هایی با این اداره، از آلودگی هوا که به شکل مه و بوی سوختگی در بخش هایی از اهواز احساس می شود، شکایت کرده اند.

وی افزود: کارشناسان این اداره نیز در همین روزها متوجه این مه ناشناخته شده و گروه هایی در 2 روز گذشته برای بررسی منشاء این آلودگی در شرق و غرب اهواز اعزام شده اند اما هنوز منبع آن مشخص نشده است.

به گفته وی این مه بیشتر در مناطق کیانپارس و کیانشهر مشاهده شده است.

بنی عگبه همچنین با اشاره به منابع آلودگی شهر اهواز گفت: با توجه به اینکه این مه ناشناخته سطح وسیعی از شهر را فرا گرفته، نمی تواند ناشی از منبع آلایندگی کوچکی همچون زباله سوزی ها باشد.

وی با بیان اینکه این آلودگی شرایط 'مه دود' را ندارد افزود: با توجه به اینکه اکنون فصل برداشت نیشکر نیست آلایندگی سوزاندن مزارع نیشکر منتفی است.

وی اظهار داشت: همچنین بررسی ها نشان می دهد این مه از سوختن گاه به گاه مدفن زباله اهواز یا فلرهای (مشعل های) نفتی هم نیست.

بنی عگبه تاکید کرد: تلاش کارشناسان این اداره برای شناسایی منشاء این مه ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، اهواز علاوه بر آلاینده های قدیمی همچون مشعل های نفتی، گرد و غبار و صنایع، در سال های اخیر با آلودگی های ناشناخته مواجه بوده است.

بیش از یک سال بوی نامطبوع و مرموزی اهواز را فرا می گرفت که در خرداد 93 اداره کل محیط زیست خوزستان اعلام کرد این بو ناشی از پساب های کارخانه الکل سازی رازی موسوم به 'ویناس' است.

دانشگاه علوم پزشکی اهواز عامل تنگی نفس چند صد نفر از اهوازی ها همزمان با اولین باران های پائیزی از سال 92 را انتشار گرده های گونه ای درخت موسوم به 'کونوکارپوس' معرفی کرد.
آتش گرفتن گاه به گاه مدفن زباله های شهرداری اهواز و سوزاندن مزارع نیشکر در زمان برداشت نیز در مواقعی از سال بخش هایی از اهواز را آلوده می کند.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
عبود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
1
ای بنی عگبه و کارمنداش باید بیان دور و برن شهر و اطراف شهر بگردن و خوب رد بو ها رو بزنن تازه مثل ما که شرق اهوازیم بفهمن اینا از اشغال سوزی مامورای شهرداری نزدیک خونه های مردمه
یعنی اینا این قدر حالیشون نیست که میشه با چشم و بو و دستگاه های تشخیص دهنده دقیقا غلظت و جای اینطور چیزا رو مشخص کرد
میساله اینه که آدم هایی بیان سر مسئولیت ها که بخوان برا یخوزستان و اهواز کارا کنن نه اینایی که میان که بارشون رو ببندن و ذدربرن و فلنگو ببندن و برن از ای شهر و استان اینا به درد نمیخورن
اونایی به درد میخورن و کاری میکنن که اولا بومی باشن و بعدش هم ضمانت 20 ساله از همه شون بگیرن که مسئولیت کارهاشون تا بیست سال باید بپذیرن اونوقت ببینم یکی پیدا میشه کم کاری کنه
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
آقا چرا خودتونو میزنید به کوچه علی چپ . این بو و دودها مال اتش زدن نیزارهای خشک سر مرز لیران و عراق مال هور العظیم است . چون عراقیا و قاچاقچیا اونجا قایم میشن اتش زده که راحتتر دیده بشه بین نیزارها و جلوی قاچاق گرفته بشه . آقای محیط زیست دروغ نگو اینقدر که نمیدونید مال چیه . حتی دوده های سیاهش صبحها تو حیاط خونه هاست . ظهر اتیش میرنید و تا برسه به اهواز شب و صبح شده برید آثارشو تو سوسنگرد و بستان ببینید اونجا بیشتره
:
:
:
آخرین اخبار