تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۶۸۰۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئولان بدانند که مردم اقدامات عملی می‌خواهند
مسئولان بدانند که مردم اقدامات عملی می‌خواهندعضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: مسئولان و مردم در کنار یکدیگر باید از جناح‌بندی‌ پرهیز کنند و صرفاً در خط ولایت و بهره‌گیری از اقتصاد مقاومتی نسبت به ساماندهی وضعیت حرکت کنند و مسئولان بدانند که مردم اقدامات عملی می‌خواهند.

ایستادگی در مقابل همه مستکبران جهان، برجسته‌ترین شاخصه جمهوری اسلامی ایران است. امروزه انقلاب اسلامی ایران به درجاتی از عزت و توانمندی در عرصه‌های مختلف به ویژه عرصه‌های علمی و دفاعی رسیده که موجب حیرت کشورهای دنیا شده است.

با پیروزی انقلاب اسلامی هجمه‌های دشمنان آغاز شد و تاکنون نیز ادامه دارد از این رو  با علی گلمرادی نماینده مردم ماهشهر، بندر امام خمینی(ره)، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی با هدف بررسی موضوعات مختلف چگونگی مقابله با هجمه‌های دشمنان به گفت‌وگو پرداختیم. در ادامه نکات مهم این گفت‌وگو و سپس مشروح مصاحبه را می‌خوانید.

* رهبر معظم انقلاب به تنهایی مقابل ستمگران ایستاده است
* انقلاب اسلامی ملت ایران را عزیز و عزتمند کرد
* وظیفه دولت و مسئولان خدمت متواضعانه به ملت است

هجمه‌های زیادی از سوی دشمنان انقلاب اسلامی به کشورمان وارد می‌شود چه چیزی سبب شده که این شیطنت‌ها خنثی شوند؟

وجود پربرکت مقام معظم رهبری در رأس این نظام باعث شد تا همه نقشه‌ها و شیطنت‌های استکبار جهانی در منطقه خنثی شود به طوری که وجود گران‌بهای مقام معظم رهبری همچون خاری در چشم دشمنان است.

اگر مسلمانان بعد از پیامبر مکرم اسلام(ص) به دستورات الهی و رسول اکرم(ص) عمل می‌کردند و به مولا امیرالمؤمنین علی(ع) ظلم نمی‌کردند و از ایشان غصب خلافت نمی‌شد، اکنون دنیای اسلام این‌گونه نبود. بنابراین نقش رهبر و امام جامعه حیاتی و غیره قابل‌انکار است.

 مهمترین موضوعی که در حال حاضر کشور را متوجه خود کرده مشکلات اقتصادی است. تلاش مسئولان برای حل این مشکلات را کافی می‌دانید؟

 اکنون با توجه به برقراری امنیت و جوان بودن کشور به دلیل رهبری مدبرانه و هوشمندانه ولی‌فقیه و حضور گرم و پرشور مردم بر همه مسئولان اجرایی کشور واجب و تکلیف است تا متفاوت با سال‌های گذشته تمام همت را صرف مسائل روز کشور در بُعد اقتصادی و اشتغال کنند و در این راستا گام‌های عملی بردارند.

 اگر ما مسئولان غیر از همت و خدمت به مردم عمل کنیم به حقیقت در حق این نظام که متعلق به خون شهدا و این ملت بزرگ است جفا کرده‌ایم. مسئولان مراقب رفتار، کردار و گفتار خود با مردم باشند این مردم از همه ما بهتر و منظم‌تر هستند.

کوتاهی نسبت به حق و حقوق مردم بیشترین حجم از نارضایتی مردم را تشکیل می‌دهد، چه چیزی عامل این بی‌توجهی‌ها است؟

باید بپذیریم در 2 دهه اخیر به دلیل تصمیمات سیاسی، جناحی و پرداختن به امور شخصی و گروهی در تألیف حقوق مردم کوتاهی شده است. مردم ایران با مشکلات بسیار بزرگی در اوایل انقلاب به شدت مبارزه کرده و پیروز شدند.

یقیناً با توجه به تجارت سالیان گذشته و اتکا دولت و مجلس به گرایش در سیاست چپ و راست و با اصلاح‌طلب و اصول‌گرایی نتیجه جز عقب‌ماندگی کشور در ابعاد اقتصادی و اجتماعی چیزی نبوده است.

در شرایط سخت اقتصادی نقش مردم در پشتیبانی از انقلاب چگونه است؟

در این برهه از زمان یکی از مهم‌ترین ارکان نظام اسلامی ولایت مداری مردم است که در شرایط سخت اقتصادی و معیشتی به‌ خوبی از سوی مردم رعایت شده و همواره مدافع اصلی ولایت و انقلاب اسلامی هستند.

مسئولان و مردم در کنار یکدیگر باید از این جناح‌بندی‌ها پرهیز کنند و صرفاً در خط ولایت و بهره‌گیری از اقتصاد مقاومتی نسبت به ساماندهی وضعیت حرکت کنند، بی‌توجهی، سهل‌انگاری، اعتماد به دشمن، ساده‌لوحی را باید کنار بگذارند مسئولان بدانند که مردم اقدامات عملی را می‌خواهند.

وظیفه مسئولان در این شرایط حساس کشور چیست؟

امروزه مردم بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند توجه مسئولان کشوری بوده و انتظار دارند تا فرزندان آن‌ها با داشتن شغل مناسب کمک‌ حال اقتصادی و معیشت آن‌ها باشند و این مهم قابلیت اجرایی دارد اگر غیرت و همت مسئولان زنده باشد این مشکلات برطرف می‌شود.

وظیفه مسئول دولتی از همیشه سنگین‌تر و مهم‌تر است مردم ناراحت و معترض هستند، نباید مسئله اقتصاد به شکل‌های نامناسبی پاسخ داده شود. مردم از گرانی‌ها ناراحت هستند چرا باید اجناس هر روز افزایش قیمت داشته باشند.

اقدامات مسئولان برای برطرف کردن مشکلات مردم چگونه باید باشد؟

اگر بدون تعهد و کارآمدی مسئولیت‌ گرفتیم یعنی بی‌تقوایی کرده‌ایم ما باید دنبال کار و فعالیت‌های اجرایی برای مردم باشیم. باید ساعت‌ها به‌صورت شبانه‌روزی تلاش کنیم در پایان شب هم به فکر برطرف کردن مشکلات مردم باشیم.

وظیفه شرعی و قانونی ما این است که به مردم در 24 ساعت خدمت کنیم. اگر برای رضای خداوند کار کنیم خستگی معنا ندارد و از سوی خداوند انرژی و اقتدار نصیب ما می‌شود.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
خودش جاش تهران خوبه
داره برا ما سخنرانی میکنه
عمو پاشو بیا بین مردم ببین خوزستانی ها چه میکشن از دست یه مشت مسئول نافهم
:
:
:
آخرین اخبار