تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۶۸۰۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بلاتکلیفی آبی‌های خوزستان ادامه دارد
استقلال خوزستان در انتظار تراژدی تلخ استقلال اهواز
در حالی که اکثر تیم‌های لیگ برتری به‌دنبال برنامه‌های آماده‌سازی پیش‌فصل هستند، استقلال خوزستان همچنان در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد.

در حالی که تقریبا تمام تیم‌های لیگ برتری ایران تمرینات پیش‌فصل خود را آغاز کرده‌اند و یارگیری‌های خود را نیز انجام داده‌اند، استقلال خوزستان همچنان در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد.

روزهای پایانی فصلی سخت

استقلال خوزستان فصل قبل را با سختی‌های زیاد به پایان رساند و در نهایت ویسی و شاگردانش موفق به بقا در لیگ برتر شدند. از همان ایام انتهایی فصل گذشته، کشمکش بین ویسی و مدیران استقلال خوزستان بالا گرفته بود. ویسی می‌گفت خبری از مدیران تیم در حمایت مالی و پرداخت‌ها نیست و آن‌ها حتی آرامش روحی تیم را نیز بر هم زده‌اند. موضوعی که به‌وضوح نشان می‌داد مدیران این تیم منتظر پایان لیگ هستند تا کارشان با ویسی نیز به انتها برسد، هر چند نگه داشتن تیم توسط ویسی باعث می‌شد آتش اختلافات کمی فروکش کند.

مرفاوی آمد

به‌هرحال فصل به پایان رسید و در حالی که فقط چند روز از پایان فصل می‌گذشت، سلطانی مدیرعامل استقلال خوزستان در اقدامی عجیب عبدالصمد مرفاوی را به‌عنوان سرمربی جدید این تیم منصوب کرد. این کار سلطانی از آن جهت عجیب بود که در آن مقطع زمانی کارگران گروه ملی فولاد که تیم استقلال خوزستان زیرمجموعه این کارخانه است، در اعتراض به عدم دریافت حقوق خود، ماه‌‌ها در اعتراض و اعتصاب به‌سر می‌بردند و عملاً باقی ماندن کادر مدیریتی استقلال خوزستان بر سر کارشان، در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته بود. اما به گفته برخی، این اقدام سلطانی برای تقابل وی با ویسی صورت گرفت و شاید تا حدودی فرمالیته بود.

صمد خیلی زود همه چیز را فهمید

چند روز بعد صمد مرفاوی به اهواز آمد و تمرینات تیم را با چند بازیکن تستی در زمین اختصاصی گروه ملی آغاز کرد و حتی پنج شش جلسه نیز به تمرینات ادامه داد در حالی که هیچ یک از بازیکنان فصل قبل استقلال خوزستان در تمرینات مرفاوی حاضر نشدند. البته مگر می‌شود تیمی بدون مشخص بودن تکلیف مالک، هیئت مدیره، مدیرعامل و بازیکنانش با انتصاب سرمربی تمرینات خود را آغاز کند؟

هر چند بعد از گذشت چند روز، صمد بالاخره متوجه شد که اسیر یک شوی مضحک توسط سلطانی شده است و ترجیح داد با حفظ شخصیت خود استعفا دهد و قید مربی‌گری کردن به هر قیمتی، در یک تیم لیگ برتری را بزند زیرا او نیز دریافته بود سرمربی تیمی شده که از همه ویژگی‌های یک باشگاه لیگ برتری، فقط امتیاز، اسم و زمین تمرینش را دارد.

باز هم بلاتکلیفی...

مرفاوی رفت و باشگاه استقلال خوزستان از آنی که بود آشفته‌تر شد. جدایی بیش از 12 بازیکن اصلی این تیم، به وضعیت نابه‌سامان این تیم صحه می‌گذارد. روزها یکی پس از دیگری گذشتند و اتفاق مهم این بود که مالکیت کارخانه گروه ملی باز هم به بانک ملی واگذار شد. اتفاقی که حدود سه هفته است رخ داده اما تیم استقلال خوزستان نه صاحب هیئت مدیره شد و نه وضعیت امیر سلطانی برای تداوم مدیرعاملی این تیم مشخص است.

بالاخره سرمربی کیست؟

با این اوصاف، باز هم اتفاق تازه‌ای رخ داد و 4 روز پیش خبر رسید که سید سیروس نعمتی نژاد مربی با اخلاق و بازیکن سابق تیم‌های خوزستانی سرمربی استقلال خوزستان شده است. خبری که خود نعمتی‌نژاد در گفت‌وگو با فارس آن را تأیید کرد اما مشخص نشد دقیقاً چه کسی در باشگاه دست به این انتصاب زده و سرمربی جدید را انتخاب کرده است. 

در حالی که همه منتظر بودند نعمتی‌نژاد کادر فنی خود را معرفی و تمرینات تیم را هر چه زودتر آغاز کند، همچنان خبری از آغاز تمرینات نیست و حتی ظاهراً دو روز پیش باشگاه استقلال خوزستان اعلام کرده که نعمتی‌نژاد گزینه اصلی سکان هدایت این تیم است، نه سرمربی قطعی.

اینجا دقیقاً مسئول کیست؟

سؤالی که طرح آن در این مقطع ضرورت دارد این است که مگر نه اینکه کارخانه گروه ملی به بانک ملی واگذار شده و کسری غفوری به‌عنوان مدیرعامل این شرکت منصوب شده است، پس این همه تعلل برای انتخاب اعضای هیئت مدیره و تعیین یک سرپرست یا مدیرعامل برای تیم، به‌خاطر چیست؟ غفوری دقیقاً 11 روز پیش در مصاحبه‌ای گفته بود که سریعاً تکلیف استقلال خوزستان را مشخص می‌کنیم اما ظاهراً برای وی 11 روز وقت کمی بوده است. شاید هم اگر کمی بخواهیم انصاف به خرج دهیم بشود گفت نظرات مختلف و دخالت‌های زیاد، هنوز اجازه انتصاب مدیرعامل باشگاه و سرمربی را به مدیریت جدید گروه ملی نداده است.

از تکرار تراژدی جلوگیری کنید...

روزها یکی پس از دیگری در حال گذر هستند و کم‌تر از 3 هفته به آغاز فصل جدید لیگ برتر باقی مانده اما قهرمان سه فصل پیش لیگ برتر همچنان در حال ضربه خوردن از سوءمدیریت است و قطعاً هدر رفتن این روزهای آماده‌سازی پیش فصل، در میانه فصل چوب محکم‌تری بر پیکر این تیم وارد می‌کند.

این روزها و این بلاتکلیفی‌های استقلال خوزستان، خوزستانی‌ها را به‌یاد آخرین روزهای محبوب‌ترین تیم این استان در لیگ برتر یعنی استقلال اهواز می‌اندازد و همه دست به دعا شده‌اند که نکند در پایان این فصل سرنوشتی مشابه استقلال اهواز، برای استقلال خوزستان اتفاق بیفتد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار