تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۶۸۰۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توصیه های بهداشتی برای جلوگیری از گرمازدگی در روزهای داغ خوزستان
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به دمای بالای خوزستان در روزهای اخیر گفت: شهروندان با مشاهده علائم گرمازدگی حتما به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

مهرداد شریفی اظهار کرد: شهروندان در روزهای گرم برای جلوگیری از گرمازدگی سعی کنند تنها برای انجام کارهای ضروری از منزل خارج شوند.

وی تصریح کرد: کودکان و سالمندان گروههای آسیب پذیر هستند و این قشر تا حد امکان در ساعات اوج گرما نباید از منزل خارج شوند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز عنوان کرد: زمان کاری خود را طوری تنظیم کنید که از شدت گرما کاسته شود. کارگران نیز که مداوم در حال کار کردن هستند سعی کنند بیشتر از آب سرد و بهداشتی استفاده کنند تا کمتر در معرض گرمازدگی قرار بگیرند.

شریفی توصیه کرد: شهروندان حتما هنگام خروج از منزل لباس نخی آستین بلند و رنگ روشن بپوشند و از کرمهای ضدآفتاب با درصد محافظت ۳۰ درصد به بالا، کلاه لبه دار و عینک آفتابی استفاده کنند.  

وی با تاکید بر لزوم استفاده از آب بهداشتی گفت: شهروندان از هر مخزن آبی استفاده نکنند و تنها از آبی استفاده شود که از بهداشتی بودن آن مطمئن هستند.  همچنین مردم یخ مصرفی خود را از هر جایی خریداری نکنند و در صورت امکان یخ مصرفی را در منزل ذخیره کرده و هنگام خروج از منزل به همراه خود ببرند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز ادامه داد: مسافران نیز آب مورد نیاز خود را از اماکن عمومی تهیه نکنند مگر اینکه حتما از بهداشتی و سالم بودن آب اطمینان حاصل کنند.

وی گفت: همچنین در این شرایط  هنگام مصرف مواد غذایی از آبلیمو و یا لیموترش استفاده شود تا عوامل بیماری زا با این روش از بین برود.

شریفی  با اشاره به علائم گرمازدگی تصریح کرد: تعریق زیاد، بالا رفتن دمای بدن، حالت تهوع، سرگیجه، اسهال و استفراغ و بالا رفتن ضربان قلب از علائم گرمازدگی هستند. بنابراین در صورت مشاهده هر یک از این علائم حتما به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنید.

وی توصیه کرد: شهروندان در چنین شرایطی سعی کنند از شربتهای سنتی مثل خاکشیر یا تخم شربتی که مقادیر زیادی از آب را به خود جذب می کنند را استفاده کنند و برای استفاده نیز این مواد را از عطاری های معتبر تهیه کنند. همچنین از مصرف شربتهایی که مواد قندی بالا دارند خودداری شود. در این ایام شربتهایی در بازار عرضه می شود که هیچگونه لیبل وزارت بهداشت ندارند بنابراین هنگام خرید به پروانه بهره برداری، تاریخ تولید و تاریخ انقضای شربتها توجه شود. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار