تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۱۶۸۱۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه آبادان خواستار شد:
احداث آب شیرین کن ها به طور جدی پیگیری شود
امام جمعه آبادان گفت: خواهشمندیم مساله آب شیرین کن ها که امنیت خاطر خاصی را برای کشورهای خارجی که در کنار دریاها واقع شده اند ایجاد کرده است، با جدیت بیشتری بررسی و پیگیری شود. 

احداث آب شیرین کن ها به طور جدی پیگیری شود

حجت‌الاسلام و المسلمین علی ابراهیمی پور در آیین بهره‌برداری آزمایشی از طرح آبرسانی غدیر 2 که شامگاه 13 تیرماه برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه ای با حضور استاندار، وعده داده شد که طی یک ماه آب شیرین به روستاها و شهرها برسد اما به دلیل موانعی که پیش آمد این امر به تاخیر افتاد. همانطور که استاندار وعده داده است، تا 15 تیر مردم خرمشهر و آبادان از نعمت آب بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: خواهشمندیم مساله آب شیرین کن ها که امنیت خاطر خاصی را برای کشورهای خارجی که در کنار دریاها واقع شده اند ایجاد کرده است، با جدیت بیشتری بررسی شود. دولت عنوان کرده بود که در سال 93 این امر انجام می گیرد اما با گذشت 4 سال این مسئله همچنان روی کاغذ باقی مانده وعملیاتی نشده است.

امام جمعه آبادان با بیان اینکه در آبادان و خرمشهر کشاورزی و دامداری مردم مورد تهدید جدی واقع شده است، تصریح کرد: سرمایه بسیاری از مردم شامل دام و محصولشان بود که از بین رفته و امید است که آنها را جبران کنید. بنابراین مسئله جبران خسارات دامداری و نخیلات و صیفی جات مردم آبادان، خرمشهر و شادگان حتما باید دیده شود.

ابراهیمی پور ادامه داد: همچنین امید است که رودخانه کارون احیا شود. اشتغال بیش از 600 هزار نفر در آبادان و خرمشهر به نیشکر وابسته است. حدود چهار میلیون نخل در آبادان است که مورد تهدید قرار دارند و آب دادن آنها با آب شور باعث خشک شدنشان می شود.

وی افزود: به ثمر رسیدن یک نخل حدود 10 تا 12 سال  طول می کشد و جبران خسارت از بین رفتن آنها به راحتی امکان پذیر نیست. در نهایت خواهشمندیم با همکاری و کمک به منطقه آزاد، طی فعالیتی نظیر آنچه قرارگاه خاتم‌الانبیا در طرح غدیر انجام داد شبکه های فرسوده شهری تعمیر شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار