تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۱۶۸۱۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قرارداد پروژه آبرسانی به شمال شرق خوزستان امضا شد
قرارداد اجرای پروژه آبرسانی به مناطق شمال شرق خوزستان از طریق کنسرسیوم میان شرکت های ایرانی و چینی روز پنجشنبه در استانداری خوزستان امضا شد.

استاندار خوزستان روز پنجشنبه در حاشیه امضای قرارداد پروژه آبرسانی شمال شرق خوزستان در جمع خبرنگاران افزود:یکی از مصوبات هیات دولت در فروردین سال 96 بحث حل معضلات آب خوزستان بود و یکی از طرح های در نظر گرفته شده برای این مصوبه نیز بحث تامین آب شمال شرق این استان از طریق فاینانس بود.

غلامرضا شریعتی ادامه داد: مناقصه این پروژه توسط سازمان آب و برق خوزستان انجام و هم اکنون قرارداد تجاری به صورت کنسرسیوم بین شرکت های ایرانی و چینی منعقد شد.

وی با اشاره به اینکه حجم پروژه 406 میلیون دلار است گفت: این پروژه به هفت شهر، 689 روستا و 19هزار هکتار از زمین های کشاورزی شمال شرق خوزستان در قالب طرح 550هزار هکتاری کشاورزی آبرسانی خواهد کرد.

شریعتی افزود: این طرح باعث توسعه اشتغال و کارآفرینی،و نیز ماندگاری جمعیت در این منطقه می شود. 

وی توضیح داد: عملیات اجرایی پروژه حدود 2 ماه پیش به دست وزیر نیرو از سوی طرف ایرانی انجام شد و پروژه سرعت خوبی دارد.

وی گفت: طرف ایرانی متعهد شده تا در مدت 9 ماه مبلغ 600میلیارد ریال در این پروژه هزینه کند.
وی با بیان اینکه به کارهای زیربنایی در خوزستان بیشتر از امور روبنایی توجه داریم ادامه داد: انجام این پروژه در مدت 42 ماه پیش بینی شده است اما امیدواریم سریعتر به پایان برسد.

هیات دولت در فروردین سال 96، پنج طرح مهم و زیربنایی را برای خوزستان با 230 هزار میلیارد ریال، تصویب کرد که تکمیل طرح آبرسانی غدیر، و آبرسانی شمال شرق، و نیز جنوب شرق خوزستان از آن جمله است.

پروژه آبرسانی به شمال شرق خوزستان از دریاچه سد کارون سه در بالادست شهر ایذه، با احداث آبگیر و احداث ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 11.1 مترمکعب در ثانیه و نیز احداث سه تونل به قطر 3.7 متر درمجموع به طول پنج هزار و 700 متر و ساخت یک باب تصفیه خانه، نیاز آب شرب 735 هزار نفر مردم هفت شهر و 689 روستای ایذه، باغملک، هفتکل، رامهرمز، صیدون، قلعه تل و میداوود در شرق و شمال شرق خوزستان را برای مدت 30 سال تامین خواهد کرد. 

این پروژه به صورت کنسرسیوم بین شرکت های ایرانی و شرکت چینی انجام خواهد شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار