تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۱۶۸۱۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر نیرو:تونل کوهرنگ3 از ضوابط قانونی مستثنی نیست
وزیر نیرو در اهواز گفت: برای از سر گیری عملیات ساخت تونل سوم کوهرنگ برابر ضوابط عمل می شود واین طرح از ضوابط قانونی مستثنی نیست.

رضا اردکانیان پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به پرسش از آغاز مجدد عملیات اجرایی تونل انتقال آب کوهرنگ سه اظهار داشت: هیچ طرحی بدون طی کردن مراحل قانونی عملیاتی نخواهد شد. 

وی بدون ارایه توضیح بیشتر درباره پیوست زیست محیطی این طرح افزود: طرح انتقال آب تونل کوهرنگ سه نیز باید مانند دیگر طرح ها مراحل قانونی را بگذراند و از این قاعده مستثنی نیست لذا مطمئن باشید بااینطرح هم برابر ضوابط قانونی عمل می شود. 

به گزارش ایرنا معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان 2 روز قبل در شورای اداری استان اصفهان از شروع مجدد عملیات اجرایی سد تونل سوم کوهرنگ پس از پنج سال خبر داد و اعلام کرد با تامین منابع مالی مورد نیاز، عملیات اجرایی آن از سر گرفته شده است. 

این در حالی است معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست سابق گفته بود انتقال آب‌های سرشاخه‌های رود کارون و تونل‌های بیرگان(کوهرنگ سوم) و بهشت آباد فاقد مجوز زیست محیطی هستند و قول تعطیلی این پروژه‌ها را داده بود. 

عملیات اجرایی تونل سوم کوهرنگ در سال 1377 و با هدف تامین آب به میزان حدود 255 میلیون متر مکعب در سال برای تامین بخشی از کمبود آب منطقه مرکزی ایران آغاز شده است. 

قرارداد ساخت سد تونل سوم کوهرنگ نیز در سال 1389 بسته شد و قرار بود سال 93 به بهره برداری برسد. 

عملیات ساخت تونل سوم کوهرنگ مراحل پایانی خود را طی می کند اما عملیات اجرایی سد مخزنی این تونل در چند سال اخیر بدلیل مشکلاتی از جمله منابع مالی متوقف مانده بود.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
دادرس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
3
همه اين وعده ها تو خالي است مطمئنم تونل كوهرنگ با سرعت هر چه بيشتر كارش به جلو مي رود حتي ديگر اين آب فاضلاب هم در كارون جريان نخواهد يافت .
ناشناس آزاده
|
SWITZERLAND
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
0
3
تونل ۳ کوهرنگ = طرح نابودی کارون و خوزستان . این یک طرح استعماری جهت نابودی زمین های کشاورزی و در نتیجه تولیدات کشاورزی و در نهایت وابستگی ایران به خارج است . از نظر ویرانگری این طرح مکمل سد نمکی گتوند می باشد . هزینه ساخت این دو سد استعمارگر می توانست براحتی صرف آب شیرین کن و لوله کشی از خلیج فارس به کل ایران شود که نشد . عده ای در داخل نا آگاهانه و بخاطر پر کردن جیب خود و شاید هم آگاهانه و نفوذی کشوری خارجی و پدر استعمار دست به این جنایات در حق مردم خوزستان و ایران زدند و می زنند و هیچکس جلودارشان نیست . آقای وزیز نیرو از کدام قانون صحبت می کنی ؟ اگر این طرح اصولی بود که خانم ابتکار مخالفت نمی کرد ؛ اگر قانون وجود داشت که سد نمکی گتوند ساخته نمی شد .
:
:
:
آخرین اخبار