تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۱۶۸۱۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای پروژه آبرسانی شمال شرق خوزستان مانع مهاجرت مردم می شود
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای پروژه آبرسانی به شمال شرق خوزستان گفت:مردم این مناطق به دلیل مشکلات کم آبی درحال مهاجرت از این منطقه بودند اما اجرای آن مانع مهاجرت جمعیت حدود 500 هزار نفری مردم به سایر نقاط می شود.

هدایت اله خادمی روز پنجشنبه در حاشیه امضای قرارداد پروژه آبرسانی شمال شرق خوزستان در محل استانداری در اهواز در جمع خبرنگاران ادامه داد: سرعت کار پروژه خوب و مطابق زمانبندی است و هم اکنون کار احداث تونل یک این پروژه درحال انجام است.

وی اجرای این پروژه را سبب آبادانی در منطقه بیان کرد و گفت: زمین های شمال شرق خوزستان حاصلخیز است و در صورت تامین آب کشاورزی، قادر به کشت محصولات در تمام فصول خواهیم بود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مزایای این پروژه ایجاد فرصت برای ده ها صنعت پایین دستی در منطقه است که این امر سبب رونق اقتصادی، کاهش مهاجرت و در نهایت توسعه منطقه شمال شرق خوزستان می شود.

قرارداد پروژه آبرسانی شمال شرق خوزستان با حضور نماینده شرکت های ایرانی و چینی در محل استانداری خوزستان امضا شد.

این پروژه به صورت کنسرسیوم بین شرکت های ایرانی و شرکت چینی انجام خواهد شد.

پروژه آبرسانی به شمال شرق خوزستان از دریاچه سد کارون سه در بالادست شهر ایذه، با احداث آبگیر و احداث ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 11.1 مترمکعب در ثانیه و نیز احداث سه تونل به قطر 3.7 متر درمجموع به طول پنج هزار و 700 متر و ساخت یک باب تصفیه خانه، نیاز آب شرب 735 هزار نفر مردم هفت شهر و 689 روستای ایذه، باغملک، هفتکل، رامهرمز، صیدون، قلعه تل و میداوود در شرق و شمال شرق خوزستان برای مدت 30 سال تامین شود. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار