تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۱۶۸۱۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آتش سوزی در منطقه چال منار اندیکا مهار شد
آتش سوزی در منطقه چال منار از توابع بخش چلو شهرستان اندیکا با تلاش نیروهای محلی مهار شد.

عضو شورای اسلامی بخش چلو شهرستان اندیکا صبح شنبه گفت: براساس گزارش های دریافتی این آتش سوزی تاحد زیادی مهار شده اما بخش زیادی از مراتع و جنگل این منطقه طعمه حریق شده است.

نیازعلی سهرابی ضمن انتقاد ازسرعت عمل ستادبحران شهرستان اندیکا افزود:کاروان مدیریت بحران تا لحظه مخابره این خبر هنوز به منطقه نرسیده است.

وی ادامه داد:انتظار می رود مسئولان شهرستان نسبت به این حوادث جدیت بیشتری داشته باشند چرا که تاخیر 15 ساعته برای مهار آتش سوزی منطقی نیست.

فرماندار شهرستان اندیکا نیز در این باره ضمن تایید خبرمهار آتش سوزی توسط نیروهای محلی به خبرنگار ایرنا گفت:جمعه شب نیروهای محیط زیست به محل آتش سوزی اعزام شدند اما به دلیل تاریکی هوا، مهار آتش امکان پذیر نبود.

وی ادامه داد:بی شک مسئولان شهرستان نسبت به این آتش سوزی ها حساسیت زیادی دارند اما کمبود نیرو و امکانات نیز یکی از مشکلات ستادبحران در مقابله با اینگونه حوادث است.

رییس ستاد بحران شهرستان اندیکا گفت:مشکل دکل مخابراتی منطقه جمعه شب اطلاع داده شد که امروز پیگیری لازم برای حل مشکل آنتن دهی این منطقه انجام می شود.

وی ادامه داد:شناسایی عوامل و یا علت این آتش سوزی از سوی نیروی انتظامی و قضایی آغاز شده و بی شک با عوامل این آتش سوزی برخورد جدی می شود.

آتش در جنگل های بلوط چال منار در بخش چلو از توابع شهرستان اندیکا از عصر جمعه زبانه کشید اما به دلیل اختلال در شبکه تلفن همراه با تاخیر به مسئولان گزارش شد.

دکل مخابراتی این منطقه نیز به گفته مسئولان مربوطه از هفته گذشته به دلیل خرابی سامانه سرمایشی از کار افتاده و تاکنون رفع نقص نشده است.

چال منار از نظر جغرافیایی کوهستانی و دارای آب و هوای معتدل و دارای پوشش متنوع درختی و گیاهی است.

اندیکا با مرکزیت شهر کوچک قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود 80 هزار نفر و مساحت 2هزار و 300 کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار