تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۶۸۱۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پروژه ناتمام خیر‌آباد همچنان جان صدها نفر را می‌گیرد
پروژه تعریض و زیرسازی جاده بهبهان ـ گچساران به دلایل مختلفی به تعطیلی کشیده شده و خانواده‌های زیادی را بر اثر ناایمن بودن این محور به عزای عزیزانشان می‌نشاند.

جاده بهبهان ـ گچساران که دو استان خوزستان و فارس را به هم متصل می‌کند، روزانه تصادفات دلخراشی در این جاده رقم می‌خورد.

این محور با توجه به این‌که راه اصلی اهواز به شیراز است و از بهبهان و گچساران عبور می‌کند  روزانه شاهد تردد خودروهای عبوری سبک و سنگین بسیاری است که متاسفانه عدم برخورداری از حداقل‌های استاندارد جاده‌ای آن را به قتلگاه معروف جنوب کشور مشهور کرده است.

متاسفانه در چند ماه اخیر و با وجود دوطرفه بودن این جاده تصادفات متعددی رخ داده است که برخی از آن‌ها منجر به فوت سرنشینان خودروها شده است.

حمایت صرفا زبانی مسئولین؛برای ادامه پروژه امنیت نداشتیم

مسئول حقوقی شرکت پیمانکار امید ساخت اظهار داشت: در توضیح علت تعطیلی پروژه اگر مسئولان شهرستان بهبهان بخواهند پاسخی بدهند می‌توانند به راستی و صداقت جواب بدهند.

وی افزود: شرکت پیمانکار 7 ماه بدون هیچ‌گونه دریافتی و دوماه پیش از عقد قرارداد و با مشاهده پیگیری‌های مستمر نماینده  و فرماندار آغاز بکار کرد و ما نیز با علم به این‌که فعلا پولی در کار نیست وارد این پروژه شدیم.

مسئول حقوقی شرکت پیمانکار جاده خیرآباد بیان کرد: 5 میلیارد ریال در آغاز کار و احداث کارگاه توسط این شرکت هزینه شد که با مشکلاتی از ناحیه مردم بومی منطقه مواجه شدیم و مجبور به جابجایی کارگاه شدیم و خوشبختانه کمی از مشکلات مالی شرکت مرتفع شد.

حمایت مسئولان شهری شاخصه اول اجرای پروژه‌های عمرانی!

وی گفت: پس از چندی متاسفانه کارگران که بعضا بومی منطقه بودند دست به اعتراض می‌زدند و موجب اختلال و کندی کار می‌شدند که تصمیم مدیرعامل تصمیم منجر به تعطیلی پروژه تا برقراری امنیت در کارگاه شد

خسروانی عنوان کرد: ما انتظار حمایت مسئولین شهرستان را داشتیم که امنیت پروژه را تامین کنند و از تعطیلی و اختلال در کار توسط کارگران جلوگیری شود که صرفا حمایت‌ها زبانی و در حد شعار بود.

وی ادامه داد: برابر زمانبندی شرکت ما بنا داشتیم تا اواخر شهریور ماه جاده آسفالت شود که هنوز نتوانسته‌اند زمین‌ها را آزاد کنند. از اردیبهشت ماه چند هفته پروژه توسط کارگران به تعطیلی کشیده شد و نتوانستیم برابر زمانبندی اعلام شده جلو برویم.

نماینده وزارت راه در جنوب غرب کشور در توضیح دلایل تعطیلی پروژه خیرآباد تصریح کرد: این پروژه در قالب طرح ملی به شرکت امیدبتن واگذار شده است که شرکت قوی است اما با توجه به کمبود نقدینگی پیش پرداخت پروژه به مبلغ 40 میلیارد ریال به تعویق افتاد اما ما از پیمانکار این طرح قول گرفتیم تا سقف 100 میلیارد ریال کار را انجام بدهند.

سیاست‌های پیمانکار موجب تعطیلی پروژه شد

وی خاطر نشان کرد: 340 متر پل خیرآباد و 15 کیلومتر جاده بهبهان_گچساران است که شروع به تجهیز کارگاه کرده و با توجه به برخی مشکلات اعم از معارضی کارگاه به محل دیگری منتقل شد که فرماندار شهرستان همکاری خوبی در این زمینه با ما داشت.

شفیعی توضیح داد: در اوایل کار پیشرفت فیزیکی خوبی داشت و 11 درصد کار انجام شد که متاسفانه بر اثر معارضات و سیاست‌های پیمانکار که نتوانست کارگران را راضی نگه دارند که تعطیل شده‌ است اما با توجه به نشستی که با معاون وزیر راه داریم امیدواریم موانع موجود برطرف شود.

هیچ کس به داد کارگران نمی‌رسد!

یکی از کارگران این پروژه اظهار داشت: پیمانکار در حال جمع آوری پروژه و تسویه به کارگران است که متاسفانه این پروژه بزرگ تعطیل و هیچ کس قدر این پیمانکار را ندانست.

وی افزود: بسیاری از کارگران با کار در این محل نان خانوار خود را تامین می‌کردند که متاسفانه با سنگ اندازی موجب تعطیلی پروژه شدند اما هیچ یک از مسئولین شهرستان هیج وقت به سراغ کارگاه و بازدید از آن نکردند تا به این روز افتاده‌ایم.

امنیت پروژه برقرار است

فرماندار بهبهان بیان کرد: آنچه بر عهده ما بوده است تماما انجام گرفته است و سعی کرده‌ایم تا جایی که قانون دست ما را باز گذاشته است  با پیمانکار طرح کنار بیایم.

وی افزود: سیاست های پیمانکار و عدم توانایی در جلب رضایت کارگران یکی از علت‌های تعطیلی پروژه است که مجموعه فرمانداری و بقیه نهاد‌های مربوطه با ورود به این مسائل نیز در حل آن از هیچ کوششی فرو گذار نبوده‌اند.

مسئولان برای راه‌ اندازی پروژه تلاش بیشتری کنند

با توجه به این که جاده خیرآباد یکی از محور‌های اصلی جنوب استان و جاده متصل کننده دو استان به هم می‌باشد می‌طلبد مسئولین امر سریعا با وزیر راه نشستی برگزار کرده و معارض‌های پیش‌و روی این طرح ملی را به بهترین نحو مرتفع کنند، همچنین لازم است مسئولین شهرستانی اعم از نماینده مردم بهبهان و فرماندار با ورود جدی و انجام اقدامات لازم از اختلال در پروژه به بهانه‌های واهی جلوگیری کنند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار