تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۱۶۸۱۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس کمیسیون انرژی مجلس:
دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها ۴ هزار مگاوات برق مصرف می کنند
رییس کمیسیون انرژی مجلس، توضیحاتی پیرامون مصرف برق در کشور ارائه کرد.

فریدون حسنوند با اشاره به خاموشی های اخیر، گفت: ایران چهارمین کشور دنیا از لحاظ مصرف برق و انرژی است که نسبت به برخی کشورهای دنیا سرانه مصرف ایران بالا است.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: بخش دولتی باید هدررفت برق و انرژی را در بخش تولید، انتقال و توزیع مدنظر قرار دهد و مصارف مختلف مردم نیز باید حتما مدیریت و کنترل شده باشد.

بیش از 20 هزار مگاوات برق توسط دستگاه‌های سرمایشی مصرف می شود

وی با بیان اینکه بنابر نظر وزارت نیرو بیش از 20 هزار مگاوات برق توسط دستگاه‌های سرمایشی همانند کولر، یخچال و فریزر مصرف می‌شود، ادامه داد: از این میزان 4 هزار مگاوات مربوط به دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها است، لذا نمی توان در خاموشی ها برای اولین گام به سراغ مصارف و مشترکان خانگی رفت بلکه گام آخر مصارف خانگی است، البته می توان بیشترین صرفه جویی را در مصارف خانگی داست.

نماینده مردم اندیشمک در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم اصلاح فرهنگ مصرف در جامعه، یادآور شد: برخی کشورها تجربه موفقی در زمینه فرهنگ سازی مصرف انرژی داشتند و در شبکه تلویزیونی وضعیت آب و برق در حالت عادی، بحرانی و خطر نشان می دهند و مردم نیز بر این اساس مصرف خود را تنظیم کرده و مصرف را کاهش می دهند.

تشکیل جلسه مشترک بین وزارت نیرو، رسانه ملی و کمیسیون انرژی برای فرهنگ سازی مصرف انرژی

وی افزود: در 31 استان کشور رسانه ملی می تواند از ابزارهای مهم و موثر باشد، لذا در این راستا کاهش مصرف از طریق فرهنگ سازی با آموزش مشترک با همکاری صداو سیما، وزارت نیرو و کمیسیون انرژی صورت می گیرد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مقرر شده که جلسه مشترکی بین وزارت نیرو، رسانه ملی و کمیسیون انرژی برگزار شود تا برای فرهنگ سازی در مصرف انرژی برنامه ریزی شود.
:
:
:
آخرین اخبار