تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۱۶۸۱۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعتبار پاداش پایان خدمت بازنشستگان ابلاغ شد
به دنبال خبری که در آخرین روز خرداد ماه امسال توسط وزیر آموزش و پرورش درباره وعده پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان 96 اعلام شد، سرانجام روز گذشته نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با صدور بخشنامه‌ای، اعتبار مربوط به پاداش پایان خدمت بازنشستگان با اولویت وزارت آموزش‌و‌پرورش و دانشگاه‌ها را به این وزارتخانه و ادارات آموزش ‌و ‌پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی،روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه‌ و‌ بودجه کشور، طبق این بخشنامه به استناد ماده ۱۹ قانون برنامه‌ و‌ بودجه جزء۲ بند «ط» و بند «د» ماده ۲۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۲)مصوب ۱۳۹۳ و حکم ذیل جدول شماره ۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور، اعتبارات ذی‌ربط به آن دستگاه ابلاغ می‌شود تا با رعایت قوانین و مقررات اقدام شود.

شایان ذکر است تخصیص اعتبار مذکور به میزان ۱۰۰درصد و در ردیف اعتبارات هزینه‌ای ۳۶ هزار‌ و ‌۸۸۹ میلیون ریال تعیین شده و در سه مرحله و به صورت مساوی طی ماه‌های تیر، مرداد و شهریور پرداخت می‌شود. یادآوری می شود تجمع جمعی از بازنشستگان آموزش و پرورش مقابل ساختمان این وزارتخانه و مجلس شورای اسلامی به دلیل تاخیر در پرداخت مطالباتشان طی ماه های اخیر برای چند بار خبر ساز شد.

به دنبال این تجمعات اواخر خرداد امسال بود که وزیر آموزش و پرورش از پرداخت سه مرحله‌ای پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته این وزارتخانه در سال 96 تا 15 شهریور امسال خبر داد.

سید محمد بطحایی، درباره زمان پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان به ویژه با توجه به اعتراضات و تجمعات اخیر جمعی از فرهنگیان بازنشسته در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به این که قرار بود از محل بودجه تنخواه وزارتخانه این مبالغ تسویه شوند، گفت: این که تامین بودجه پرداخت پاداش پایان خدمت از کدام محل باشد، چندان اهمیت ندارد بلکه مهم پرداخت آن است.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه قول‌هایی به ما داده است تا پاداش پایان خدمت طی سه مرحله به بازنشستگان پرداخت شود. وزیر آموزش و پرورش با اعلام این که ظرف هفت تا هشت روز آینده اولین قسط مربوط به سه مرحله‌ پاداش پرداخت می‌شود، گفت: تا 15 شهریور دو مرحله دیگر پاداش همکاران بازنشسته در سال 96 را تسویه خواهیم کرد.
:
:
:
آخرین اخبار