تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۱۶۸۱۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز عنوان کرد:
خاموشی و آسیب به تجهیزات برقی نتیجه رعایت نکردن الگوی مصرف
مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز با اشاره به وجود بیش از 600 هزار مشترک در شرکت توزیع برق اهواز گفت: مردم می‌توانند با رعایت الگوی مصرف و استفاده از تجهیزات مختلف برق در ساعت‌هایی به غیر از ساعات پیک، زمینه را برای عدم بروز آسیب به تجهیزات فراهم کنند. 

حسن کریمی اظهار کرد: زمانی که بار تجهیزات در منطقه‌ای بیش از اندازه باشد، در آن مناطق شاهد خاموشی خواهیم بود زیرا شبکه دچار آسیب می‌شود که این مساله ناشی از عدم رعایت الگوی مصرف است.

وی افزود: با توجه به وقوع گرما در این روزها در استان خوزستان و شهر اهواز، هرگونه مصرف بیش از حد برق در مناطق و عدم رعایت الگوی مصرف برق، باعث وارد شدن آسیب به تجهیزات برق می‌شود و پس از آن نیز شاهد خاموشی خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز با بیان این‌که مردم در ساعات پیک در استفاده از کولرها در منازل خود رعایت کنند، تصریح کرد: مردم می‌توانند با رعایت الگوی مصرف و استفاده از تجهیزات مختلف برق در ساعت‌هایی به غیر از ساعات پیک، زمینه را برای عدم بروز آسیب به تجهیزات فراهم کنند.

کریمی با اشاره به وجود بیش از 600 هزار مشترک در شرکت توزیع برق اهواز گفت: اگر هر مشترک در ساعات پیک، فقط به اندازه یک عدد لامپ 100 وات در یک ساعت از شبانه‌روز، تجهیزات برقی خود را خاموش کند معادل ساخت یک نیروگاه 180 مگاواتی در مصرف برق صرفه‌جویی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: اگر مردم در ساعات پیک بار، لوازم و تجهیزات برقی غیر ضروری را از مدار خارج کنند، با مشکل خاموشی و آسیب به تجهیزات مواجه نخواهیم بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار