تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۱۶۸۲۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده اهواز:
مجلس جهت همکاری با سرمایه‌گذاران خارجی در خوزستان همراهی کند
مجلس جهت همکاری با سرمایه‌گذاران خارجی در خوزستان همراهی کندنماینده اهواز با بیان اینکه خوزستان در بین استانهای کشور بیشترین جاذبه سرمایه گذاری را دارا است، گفت: امیدواریم مجلس جهت همکاری با سرمایه گذاران خارجی در خوزستان همراهی خوبی داشته باشد.

همایون یوسفی در اولین همایش بین المللی سرمایه گذاری خارجی در حوزه مدیریت شهری که روز شنبه (۱۶ تیرماه) در اهواز برگزار شد، با ابراز امیدواری در خصوص حضور سرمایه گذاران خارجی در اهواز اظهار کرد: خوزستان و کشور ایران از غنی ترین مناطق دنیا از جهت منابع طبیعی هستند. ایران بین کشورهای منطقه خاورمیانه و غرب آسیا با توجه به وجود منابع بزرگ نفت و گاز، منابع معدنی و منابع انسانی غنی، موقعیت خاص جغرافیایی و استراتژیک، قرار گرفتن در منطقه‌ میانی غرب آسیا و دسترسی به آبهای آزاد در غرب آسیا جایگاه خوبی دارد که این موضوع یکی از جاذبه های مهم در جذب سرمایه گذاران خارجی است.

نماینده اهواز گفت: خوزستان در بین استان‌های مختلف کشور بیشترین میزان آب موجود و غنی ترین منابع آبی و خاکی و بیشترین منابع نفت و گاز را به خود اختصاص داده است. این منابع شرایط خاصی برای استان خوزستان ایجاد کرده است. همچنین همجواری با کشورهای اطراف و ۶۰۰ کیلومتر مرز آبی و خاکی موقعیت خاصی برای این استان فراهم کرده است.

یوسفی ادامه داد: خوزستان در بین استانهای کشور بیشترین جاذبه سرمایه گذاری را دارد و در هیچ منطقه‌ای به اندازه خوزستان جاذبه‌ جذب سرمایه گذار وجود ندارد.

وی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی جهت حمایت از سرمایه گذاری خارجی قوانین لازم را تصویب کرده است و اصل ۴۴ و قانون حمایت از سرمایه گذاران خارجی شامل این قوانین هستند.

نماینده اهواز تصریح کرد: همچنین در ساختار حکومتی کشور، مجلس شورای اسلامی جایگاه ویژه ای دارد و امیدواریم مجلس جهت همکاری با سرمایه گذاران خارجی در خوزستان همراهی خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به آمار خوزستان در خصوص بهبود فضای کسب و کار گفت: طبق آمار استانداری خوزستان اخیرا با کارهایی که انجام شده فضای کسب و کار در خوزستان بهبود یافته است. این فضای کسب و کار لازمه سرمایه گذاری خارجی است.

یوسفی خاطرنشان کرد: باید برای جلب اعتماد سرمایه گذاران از پروژه های کوچک شروع کنیم و پس از آن به سراغ پروژه های بزرگتر برویم.

نماینده اهواز گفت: امیدوارم با تعاریف پروژه‌های متناسب با نیازهای خوزستان شاهد تحول در استان باشیم. همه زیرساخت‌های توسعه در خوزستان وجود دارد و این استان دیر یا زود پیشرفت خواهد کرد.  
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار