تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۱۶۸۲۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
38 مخزن 10 هزار لیتری آب در آبادان نصب شد
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه آبادان گفت:38 مخزن 10 هزار لیتری آب شرب در مناطق مختلف شهر آبادان نصب شد.

امیرحمزه بزرگی نیا اظهار داشت: این مخازن با همکاری دستگاه های اجرایی به عنوان پدافند غیرعامل در مناطق مختلف شهر نصب و در صورت بروز بحران از آنها استفاده می‌شود.

وی افزود:هم‌اکنون این مخازن به‌منظور تامین آب مناطق حاشیه شهر استفاده می‌شود.

بزرگی نیا گفت:با همکاری بنیاد برکت تا 2هفته آینده مخازن 10 هزار لیتری در 64 روستای بخش اروندکنار و مرکزی آبادان به‌منظور تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی نصب خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه آبادان افزود:با بهره‌برداری از خط 2طرح انتقال آب به شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان هم‌اکنون میزان شوری و سختی آب در شهر آبادان کاهش یافته است.

وی به اجرای خط لوله انتقال آب از تصفیه‌خانه جامع آبادان به تصفیه‌خانه شهید کشت کار اشاره کرد و بیان داشت: با اتمام عملیات اجرایی این خط لوله در آینده نزدیک آب آشامیدنی شهرهای اروندکنار، چوئبده و روستاهای تابعه نیز از طرح آبرسانی غدیر تامین می‌شود.

بهره برداری آزمایشی از طرح غدیر 2 چهارشنبه شب با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو آغاز شد. 

با بهره برداری از خط غدیر 2 پیش بینی شده که روزانه150 هزار متر مکعب آب مورد نیاز آبادان و 100 هزار متر مکعب آب آشامیدنی خرمشهر از سد کرخه تا افق 1425 تامین کند.

برای تکمیل خط 2 هزار میلیمتری انتقال آب به شهرهای آبادان و خرمشهر از بالادست رودخانه کرخه، پنج هزار و 310 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی طرح آبرسانی غدیر هزینه شده است. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار