تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۶۸۲۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توصیه‌های بهداشتی برای کارگران خوزستانی در فصل گرما
مدیرگروه سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر لزوم مهیا شدن شرایط مناسب محیط کار با توجه به دمای بالای هوا گفت: قرار گرفتن در معرض گرما در افزایش موارد گرمازدگی و حوادث کار در میان کارگران استان خوزستان موثر است. به تبع در فصل تابستان کارگران خوزستانی برخی صنایع کار دچار گرمازدگی یا مصدومیت بیشتری در اثر حوادث کار می‌شوند.

جلال ملتجی با اشاره به دمای بالای خوزستان در فصل تابستان و فعالیت کارگران در این شرایط اظهار کرد: کارگرانی که در محیط باز کار می‌کنند در معرض اشعه مستقیم آفتاب قرار می‌گیرند و حجم بالای کار نیز موجب می‌شود تعریق کارگران بیشتر شود و آب بدن آنها به شدت کاهش یابد و در نتیجه گرما‌زده می‌شوند.

وی افزود: علاوه بر این برخی کارگران در کنار کوره کار می‌کنند و در معرض دمای بالا قرار دارند. اگر شرایط مناسب برای این کارگران مهیا نشود و آب از بین رفته بدن آنها جبران نشود دچار مشکل خواهند شد.

مدیرگروه سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توصیه کرد: کارگران سعی کنند تا حد امکان در محیط گرم که موجب تعریق آنها می شود قرار نگیرند و آب از رفته بدنشان را جبران کنند. مصرف دوغ  به دلیل اینکه کارگران با عرق کردن نمک بدنشان از بین می‌رود توصیه می‌شود. اما کسانی که فشار خون بالا دارند می‌توانند از مایعات دیگر استفاده کنند.

ملتجی عنوان کرد: کارگرانی که در محیط گرم و زیر نور آفتاب کار می‌کنند حتما از کلاه جهت جلوگیری از تابش اشعه مستقیم آفتاب و عینک آفتابی استفاده کنند. همچنین مایعات زیادی مصرف کنند.

وی با اشاره به صنایع خوزستان و فعالیت کارگران در تابستان اظهار کرد: قرار گرفتن در معرض گرما در افزایش موارد گرمازدگی و حوادث کار در میان کارگران استان خوزستان موثر است. به تبع در فصل تابستان کارگران خوزستانی برخی صنایع کار دچار گرمازدگی یا مصدومیت بیشتری در اثر حوادث کار می‌شوند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار