تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۶۸۲۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان:
جشنواره انگور ظرفیت‌های شهرستان کارون را نمایان ساخت
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با بیان این‎که مهمترین دستاورد جشنواره برداشت انگور کارون معرفی بخش اکوتوریسم و باغ‎های خوزستان در همسایگی اهواز بود، گفت: در این جشنواره، شهرستان کارون ظرفیت های خود را نمایان ساخت. 

علیرضا ایزدی روز یکشنبه 17 تیرماه درخصوص نخستین جشنواره برداشت انگور شهرستان کارون که در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: طی بازدیدهایی که به ویژه پیش از برگزاری جشنواره از شهرستان کارون داشتیم، این شهرستان را دارای ظرفیت های بی نظیر فراوانی دیدیم. 

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به استقبال پرشور از این جشنواره، افزود: این جشنواره با استقبال بسیار خوبی همراه شد و بازخوردهای بی نظیری دریافت کردیم. در روز اول به قدری استقبال زیاد بود که چندین تاکستان، انگورهای خود را به طور کامل بفروش رساندند و اینجا است که ثابت می شود باید به رویدادها نگاه ویژه ای داشت.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین دستاورد این جشنواره معرفی بخش اکوتوریسم و باغ‎های خوزستان در همسایگی اهواز بود که شگفتی همگان را درپی داشت و باعث شد این منطقه زیبا معرفی شود.

ایزدی بیان کرد: در این جشنواره، شهرستان کارون ظرفیت های خود را نمایان ساخت و اشتیاق مردم نشان داد که در فصل گرما هم می توانیم ظرفیت های استان را به بهترین نحو به مردم معرفی کنیم.

وی ضمن تقدیر از مسوولان شهرستان کارون از جمله امام جمعه، فرماندار و بخشداری بخش سویسه برای حمایت از این جشنواره، ادامه داد: تجربه شهرستان کارون در برگزاری موفق این رویداد ثابت کرد اگر مسوولان دست به دست هم دهند و از چنین ایده هایی حمایت کنند، تجارب موفق بسیاری مانند جشنواره برداشت انگور را می توان در شهرستان های دیگر استان نیز رقم زد.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با بیان این‎که باید از ظرفیت‎های تابستانه استان استفاده کنیم، افزود: اگر می‎خواهیم شاهد رشد گردشگری باشیم، نباید گرما را بهانه کنیم؛ خوزستان در گردشگری تابستانه می‎تواند به یک قطب تبدیل شود. فقط نیاز است که یک مسیر درست برای آن طراحی شود.

نخستین جشنواره برداشت انگور با هدف معرفی‎ ظرفیت‎های شهرستان کارون در حوزه اکوتوریسم با اجرای برنامه‎های ویژه از جمله موسیقی آئینی و محلی  14 و ۱۵ تیرماه به مدت دو روز در روستای غزاویه برگزار شد. 

این جشنواره توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کارون و با همکاری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان، فرمانداری شهرستان کارون، بخشداری بخش سویسه، شهرداری کوت‎عبدالله و جهاد کشاورزی شهرستان کارون برگزار شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار