تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۶۸۳۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان خوزستان خبر داد:
کمبود پزشکان متخصص در شهرهای خوزستان
مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان گفت: به رغم تخصیص سهمیه پزشک متخصص در برنامه ششم توسعه به سازمان تأمین اجتماعی، در شهرهای استان خوزستان با مشکل کمبود متخصص مواجه هستیم.

صادق جلیلی ظهر یکشنبه در نشست خبری خود به مناسبت هفته تأمین اجتماعی با بیان اینکه استان خوزستان دارای ۳۰ مرکز درمانی شامل ۶ بیمارستان فعال و ۲۴ مرکز درمانی سرپایی است، اظهار کرد: علاوه براین بیمارستان آبادان با ۶۰ درصد و بیمارستان دزفول نیز با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث هستند و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.

وی افزود: استان خوزستان از حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی بهره مند است که در دو بخش مستقیم و غیرمستقیم خدمات درمانی دریافت می کنند.

جلیلی با بیان اینکه سال گذشته هزینه های درمان در بخش مستقیم حدود ۴۲۶ میلیارد تومان بود، بیان کرد: این میزان  بودجه که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۵ با ۱۳ میلیارد تومان رشد مواجه بود، در حوزه تعمیرات اساسی، ارتقاء هتلینگ، خرید تجهیزات و هزینه های جاری مدیریت شده است.

وی، تعداد پروژه های تعمیر شده در سال گذشته را ۲۴ پروژه برشمرد و اظهار کرد: سعی شد در پروژه های تعمیراتی در سطح استان اجرایی شوند اما مهم ترین پروژه اورژانس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اهواز با ۲۶ تخت بود که به صورت رسمی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان خوزستان با بیان اینکه در ۶ بیمارستان ۱۳ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی از جمله آمبولانس و دستگاه میکروسکوپ پیشرفته در بیمارستان امیرالمومنین(ع) خریداری شده است، گفت: سال گذشته ساخت و ساز توسعه بیمارستان شوشتر با اعتبار اولیه بالغ بر ۱۵.۵ میلیارد تومان آغاز شد که با اتمام پروژه تعداد تخت های این بیمارستان از ۳۲ تخت به ۶۴ تخت خواهد رسید.

جلیلی، تعداد بیماران ویزیت شده توسط پزشکان و متخصصان استان در سال گذشته را ۵ میلیون ۴۰۰ هزار نفر برشمرد و افزود: سال گذشته تعداد ۵۳ هزار و ۴۰۰ نفر نیز در بیمارستان بستری شدند و متوسط اشغال تخت در این بیمارستان ها ۷۱.۴۷ درصد بوده است.

وی تعداد زایمان های طبیعی در سال گذشته را ۸هزار و ۵۰۰ و تعداد زایمان های سزارین را ۶ هزار و ۷۵۰ مورد برشمرد و گفت: همچنین سال گذشته در حوزه پذیرش و اعزام بیمار، ۷ هزار و ۲۹۴ مورداعزام به داخل استان و ۳۲۷ مورد نیز اعزام بیمار به خارج از استان به ثبت رسیده است که بیشترین علت اعزام به خارج از استان جراحی قلب و بیماری سرطان بود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان خوزستان اظهار کرد: علی رغم کاهش ۱۵ درصدی اعزام بیمار به سایر استان ها در سال گذشته نسبت به سال ۹۵، امیدوار هستیم تمامی تخصص های لازم درمانی در بیمارستان امیرالمومنین(ع) فراهم شود تا شاهد کاهش آمار اعزام به سایر استان ها باشیم.

وی در خصوص کمیسیون پزشکی بدوی و تجدید نظر گفت: در این خصوص علاوه بر اهواز، در ۱۲ شهر شورای پزشکی فعال است؛ در اهواز و ۱۴ شهر نیز مرکز معاینه های بیمه های اختیاری فعال هستند.

جلیلی ادامه داد: به دلیل محدودیت های منابع، برخی اهداف بلند مدت تأمین اجتماعی اجرایی نشده اما تمام تلاش مجموعه بر این بوده که محدودیت منابع تأثیری بر کیفیت خدمات نداشته باشد.

وی تکمیل پروژه های درمانی آبادان، دزفول و شوشتر را از اهم برنامه های سازمان تأمین اجتماعی استان برشمرد و گفت: علاوه بر این به زودی پروژه توسعه پلی کلنیک سوم خرداد خرمشهر آغاز خواهد شد تا بتوانیم خدمات جدیدی در این شهرستان ارائه دهیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان خوزستان اظهار کرد: این پلی کلنیک در حال حاضر فعال است اما با پیگیری های صورت گرفته و با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند شاهد توسعه و احداث کلنیک های تخصصی در آن خواهیم بود.

وی بیان کرد: با توجه به پیگیری های صورت گرفته از سوی استاندار خوزستان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، درمانگاه شهرستان باوی نیز در سال جاری کلنگ زنی خواهد شد و در شهرستان مسجدسلیان نیز پلی کلینیک مطرح و پس از تهیه زمین، کار آغاز خواهد شد؛ در بهبهان نیزبا توجه به جمعیت بیمه شده و محدودیت فضای فیزیکی بیمارستان این شهرستان نیز ساخت پلی کلینیک نیز جزء اهداف سازمان تأمین اجتماعی خواهد بود.

وی ادامه داد: در دیگر شهرستان های استان که از درمانگاه تأمین اجتماعی بی بهره هستند، با اولویت بندی ساخت و ساز درمانگاه احداث می شود.

جلیلی با اشاره به راه اندازی نهضت آی.تی در بیمارستان ها گفت: در مراکز ملکی، استفاده از دفترچه و نسخه کاغذی به صفر رسیده و تمامی مراکز بهداشتی و درمانی تأمین اجتماعی استان خوزستان به صورت الکترونیکی نسخه ارائه می دهند و امیدواریم با ایجاد زیرساخت های لازم در بخش درمان غیرمستقیم نیز بتوان این روند آغاز شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان خوزستان ادامه داد: به رغم اینکه در برنامه ششم توسعه دادن سهمیه پزشک متخصص در شهرستان ها به سازمان تأمین اجتماعی پیش بینی شده، اما یکی از مشکلات موجود در شهرستان ها، کمبود پزشکان متخصص است.

وی در پایان از انجام اولین عمل پیوند قرینیه چشم در آینده نزدیک در بیمارستان امیر المومنین(ع) اهواز خبر داد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار