تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۶۸۳۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۹ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر در خوزستان تعطیل شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: از ابتدای سال تا کنون ۹ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر در خوزستان به دلیل تخلف تعطیل شده است.

امروز جلسه رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر، بخش جاده‌ای با حضور قاسم باقری نماینده و مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، غلامعباس بهرامی‌نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان، روسای ادارات و کارشناسان و رئیس انجمن صنفی خوزستان برگزار شد.

باقری نماینده و مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای کشور نیز در این جلسه اظهار داشت: نظارت بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل از طریق بازدید میدانی از شرکت‌ها، کنترل بارنامه و بررسی اطلاعات سیستم کنترل بار نامه در دستور کار قرار دارد.

باقری در ادامه عنوان کرد: در سال 96 تعداد 413 مورد تخلف شرکت‌های حمل و نقل کالا در سیستم مدیریت شرکت‌های حمل و نقل و کمسیون، در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان به ثبت رسیدکه از این تعداد 266 مورد تخلفات رانندگان و 147 مورد تخلفات شرکت‌های حمل و نقل بوده است.

بررسی 120 پرونده در سه ماه نخست سال

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان نیز در ادامه هدف از برگزاری این جلسه را کنترل و نظارت بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای برون شهری و رسیدگی به تخلفات آن‌ها عنوان کرد و تصریح کرد: بیشترین تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کالا شامل حمل بار بدون بارنامه، عدم مهار ایمنی بار، عدم بازدید، کنترل مدیر فنی و اخذ وجه اضاف از راننده است.

وی افزود: در همین راستا در سه ماهه اول سال جاری تا کنون پنج جلسه رسیدگی به کمسیون تخلفات ماده 12 شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر برگزار و به پرونده‌های تخلف رسیدگی شد که از مجموع 120 پرونده بررسی شده 80 پرونده مربوط به شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر و 40 پرونده مربوط به تخلف رانندگان است.

بهرامی‌نیا بیان کرد: پس از بررسی محتویات پرونده‌ها منجر به صدور رای به 21 مورد جریمه نقدی، 4 مورد تعطیلی و 50 مورد به تذکر و 5 مورد تبرئه شد و رای این کمیسیون نیز به شرکت‌ها جهت اجرا ابلاغ شد.

وی گفت: در جلسه ویژه امروز به تخلفات تعداد 15 شرکت در کمسیون ماده 12 رسیدگی شد و بر همین اساس تعداد 5 شرکت تعطیل، 7 شرکت جریمه نقدی، 2 شرکت متذکر و یک شرکت تبرئه شدند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار