تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۱۶۸۳۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آب طرح غدیر وارد شبکه آبرسانی آبادان شد
رئیس امور آب و فاضلاب آبادان گفت:از ابتدای بامداد دوشنبه آب طرح غدیر وارد شبکه آبرسانی آبادان شد.

علیرضا خلیلی نیا روز دوشنبه اظهار داشت:با اتصال خط لوله آبرسانی غدیر از بامداد امروز آب این خط وارد تصفیه خانه های آبادان شد و شهروندان از این پس از این آب شرب استفاده می کنند.

وی افزود: با ورود آب طرح غدیر، میزان سختی و شوری(ای سی) آب آبادان که در چند روز گذشته به سه هزار و 900 میکروموس رسیده بود از امشب به حدود 2 هزار میکروموس می رسد.

رئیس امور آب و فاضلاب آبادان گفت:با بهره برداری از فاز دوم طرح آبرسانی غدیر روزانه 130 هزار متر مکعب آب وارد شبکه آب آبادان خواهد شد و دیگر نیازی به برداشت از رودخانه بهمنشیر نیست.

خلیلی نیا افزود:پس از بهبودی شاخص آب در آبادان، توزیع آب در سطح این شهر متوقف شد ولی همچنان توزیع آب در روستاها و نقاط حاشیه ای شهر ادامه دارد.

وی از شهروندان آبادانی خواست با توجه به گرمای زیاد و افزایش مصرف، در مصرف آب صرفه جویی شود تا نقاط انتهایی شبکه آبرسانی دچار مشکل افت فشار یا قطعی نشوند.

شاخص استاندارد آب شرب یکهزار و 200 میکروموس است بر مترمکعب است که با توجه به شکستگی لوله فاز 2 طرح غدیر این شاخص در آبادان و خرمشهر به 12 هزار میکروموس نیز رسید که باعث اعتراض شهروندان شد.

برای تکمیل خط 2000 میلی‌متری انتقال آب به شهرهای آبادان و خرمشهر از بالادست رودخانه کرخه، پنج هزار و 310 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی طرح آب‌رسانی غدیر هزینه شده است. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار