تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۱۶۸۳۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
60 درصد زیستگاه های خشکی خوزستان مستعد آتش سوزی هستند
معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با توجه به دمای بالا و خشکسالی در استان، 60 درصد زیستگاه های خشکی خوزستان مستعد آتش سوزی هستند.

سید عادل مولا روز سه شنبه اظهار داشت: خشکسالی و دمای بالا در استان دو عامل مهمی هستند که احتمال آتش سوزی نیزارها و زیستگاه های خشکی در استان را دو چندان کرده است.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان درخصوص آتش سوزی نیزارها افزود: در ساحل کارون آتش سوزی نیزارها علاوه بر بحث آلودگی هوا، به تنوع زیستی و نیز انواع زیستمندان این نیزارها از جمله پرندگان و خزندگان و دوزیستان صدمه وارد می کند.

وی بیان کرد: با وجود این که از فصل تخم گذاری پرندگان در خوزستان گذشته، ولی لانه ها و جوجه های پرندگان در این نیزارها می تواند با این آتش سوزی ها در معرض نابودی قرار گیرد.

وی عامل انسانی را بیشترین علت آتش سوزی زیستگاه های خشکی به ویژه در حاشیه شهرها عنوان کرد و افزود: ارگان هایی مانند شهرداری یا محیط زیست نمی توانند به تنهایی از این زیستگاه ها حفاظت کنند بنابراین انتظار می رود مردم در این امر مشارکت داشته و از این زیستگاه ها مواظبت کنند.

گفتنی است در روزهای گذشته به دلایل نامعلوم نیزارهای ساحل کارون در زیر پل های نادری(پل چهارم) و پل کابلی(پل غدیر) در چند نوبت دچار آتش سوزی شدند. 

به گفته علی تراب پور رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اهواز، اگرچه دلیل این آتش سوزی ها مشخص نیست، ولی بنا بر تجربه احتمال می رود عامل انسانی باعث این آتش سوزی شده باشد.

در 10 روز اخیر این سومین بار است که نیزارهای ساحل کارون دستخوش آتش سوزی می شوند. پیش تر نیزارهای ساحل کارون در زیر پل سیاه (پل فلزی راه آهن)نیز دچار آتش سوزی شده بود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار