تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۳۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مسجد سلیمان در مجلس:
900 میلیارد ریال برای اصلاح فاضلاب شهری اختصاص یافت
نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس گفت: اصلاح شبکه آبرسانی در مناطق کلگه و مرادآباد به صورت جدی در دستور کار بوده و 900 میلیارد ریال نیز برای فاضلاب شهری مسجدسلیمان اختصاص یافته است.

علی عسگر ظاهری عبده وند سه شنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی دو پروژه آبرسانی به 51 روستای شهرستان مسجد سلیمان اظهار داشت: پروژه آبرسانی به روستای این شهرستان انجام می شود که فاز اول این پروژه بزرگ با 250 میلیارد ریال کلید خورد و امید می رود با جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی تمامی مشکلات آب و فاضلاب این شهرستان برطرف شود.

وی افزود: همچنین بحث اصلاح شبکه فاضلاب شهری از دیگر پروژه های مهمی بود که در دستور کار قرار گرفت و بی شک اجرای این پروژه های بزرگ آغاز یک تحول عظیم در بخش زیرساخت های مسجد سلیمان است.

نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی ، هفتکل و ‌اندیکا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : در حال حاضر به بیش از 12 منطقه در این شهرستان با تانکر آبرسانی می شود اما به همت مسئولان استان برخی از نقاط تامین آب شده و مشکلات آبرسانی در حال برطرف شدن است. 

وی گفت: به رغم گذشت 39 سال از انقلاب ، بیش از 46 درصد از روستاهای مسجد سلیمان با تانکر آبرسانی می شود اما با پیگیری های استاندار و نمایندگان اقدامات خوبی تاکنون صورت گرفته و امید است که تا پایان سال در این بخش دیگر مشکلی نداشته باشیم.

ظاهری تاکید کرد: یکی دیگر از اقدامات موثر در این شهرستان تامین حجم آب مورد نیاز این شهرستان از طریق تقویت پمپاژ تصفیه خانه شهید بهنام محمدی بوده و پیش بینی شده تا 50 سال آینده دغدغه ای در بحث آب شرب در شهر و روستاهای مسجد سلیمان نداشته باشیم.
وی افزود: به روستای تنبی نیز از دیگر پروژه های مهمی بود که به همت مسئولان استان و نمایندگان انجام شده و این روستا اکنون از نعمت آب شرب بهره مند شد. 

نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، هفتکل و ‌اندیکا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اقداماتی که در دو سال گذشته در راستای آبرسانی به شهرهای اندیکا، هفتکل، لالی و مسجدسلیمان صورت گرفته در نوع خود بی نظیر است و امید می رود همچنان بتوانیم در این زمینه گام‌های موثری برداریم.

وی ادامه داد: احداث جاده میانبر مسجد سلیمان - اهواز از دیگر پروژه های مهم و تاثیرگذار استان است که 45 کیلومتر مسیر این دو شهرستان را کوتاه می کند. 

ظاهری افزود: اقدامات لازم در خصوص احداث این جاده انجام شده و ظرف 10 روز آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود. 

همچنین درویشعلی کریمی مدیرعامل آبفا روستایی خوزستان گفت: حدود سه ماه است که پروژه های آبرسانی در سطح استان شتاب بیشتری به خود گرفته و شاهد اجرای مراسم کلنگ زنی و یا افتتاح در سطح روستاهای استان هستیم.‌

وی افزود: پروژه آبرسانی به 51 روستای مسجد سلیمان از یک سال پیش استارت خورد و تمامی مشکلات منطقه مورد بررسی قرار گرفته و در خصوص تامین اعتبارات لازم نیز تلاش های زیادی صورت گرفت.

وی ادامه داد: با اجرای این دو پروژه آبرسانی به 51 روستای لهبری و بخش مرکزی شهرستان مسجد سلیمان یک هزار و 340 خانوار از نعمت آب شرب بهره مند می شوند. 

همچنین شهام سلیمانی شهردار مسجدسلیمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص آغاز عملیات اجرایی احداث بلوار دوم این شهرستان گفت: این پروژه از سال 1396 به همت استاندار خوزستان و سایر مسئولان این شهرستان به منظور رفع گره های ترافیکی پس از برگزاری جلسات متعدد مصوب شد.

وی افزود: این پروژه بالغ بر 600 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که در فاز نخست 190 میلیارد ریال اختصاص یافته که حدود پنج کیلومتر آن در این فاز احداث می شود. 

شهردار مسجد سلیمان بیان‌کرد: این جاده 6 خطه 19 کیلومتر طول و 24 مترعرض دارد که یکی از موانع بزرگ ترافیکی شهرستان مسجد سلیمان را برطرف می‌کند . 

وی تصریح کرد: اجرای این پروژه علاوه بر بحث کاهش موانع ترافیکی ، باعث رشد عرضی شهر شده و ارزش املاک این منطقه را نیز بالاتر می برد. 

سلیمانی گفت: امید است در دو سال آینده فازهای باقی مانده بلوار دوم این شهرستان نیز به پایان برسد و بتوانیم تمرکز خود را روی سایر پروژه های تاثیرگذار بگذاریم. 

وی یادآور شد: همچنین احداث پارک گردشگری تمبی با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی استان در دستور کار است که مطالعات و اقدامات اولیه آن انجام شده است. 

شهردار مسجد سلیمان گفت: احداث بلوار سوم نیز در این شهرستان در دست مطالعه است و با اجرای این پروژه معضل ترافیکی این شهرستان برای همیشه برطرف می شود. 

عملیات اجرایی دو پروژه آبرسانی به 51 روستا و دو پروژه عمرانی و فاضلاب شهری در شهرستان مسجد سلیمان شامگاه دوشنبه با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استان کلید خورد.

پیش از این نیز چندین پروژه آبرسانی به روستاهای آبادان، خرمشهر، گتوند، دزفول، باوی، اهواز، امیدیه ، هندیجان و رامشیر کلنگ زنی و یا افتتاح شده است. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار