تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۶۸۳۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دود غلیظ حریق در هورالعظیم برخی شهرهای خوزستان را فراگرفته است
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز گفت: منشاء دود غلیظی که اهواز را در برگرفته، آتش سوزی در بخش عراقی هورالعظیم است و برای خاموش کردن آتش در این تالاب در حال رایزنی با کنسولگری عراق هستیم.

دود غلیظ حریق در هورالعظیم برخی شهرهای خوزستان را فراگرفته است

علی بنی عگبه سه شنبه اظهار داشت: دود غلیظی از بامداد امروز اهواز را در برگرفته که بر اساس بررسی های میدانی و تصاویر ماهواره ای، این آلودگی ناشی از آتش سوزی در تالاب هورالعظیم است.

وی با اشاره به اینکه آتش سوزی در بخش عراقی این تالاب از یک هفته پیش آغاز شده افزود: دود ناشی از آتش سوزی شهرهای مرزی خوزستان از جمله هویزه، سوسنگرد و رفیع را فراگرفته و تا اهواز را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

به گفته وی، با وزش باد غرب به شرق، دود به سمت اهواز جریان پیدا می کند.

بنی عگبه با بیان اینکه کانون حریق در بخش عراقی تالاب و خارج از دسترس است گفت: با کنسولگری عراق، استانداری خوزستان و سازمان حفاظت محیط زیست در حال رایزنی برای استفاده از بالگرد آبپاش و خاموش کردن آتش هستیم.

دود غلیظ آتش سوزی هورالعظیم در حالی تا اهواز رسیده، که فاصله این تالاب تا اهواز مرکز استان خوزستان، بیش از یکصد کیلومتر است.

آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم از حدود یک هفته پیش آغاز شده و بیش از هشت هزار هکتار از این تالاب را سوزانده است. این آتش سوزی ناشی از خشکی و بی آبی هورالعظیم در هفته های اخیر است. 600 هکتار از بخش ایرانی هورالعظیم نیز در روزهای اخیر دچار آتش سوزی شده است.

به گفته مولا معاون حفاظت محیط زیست خوزستان، در حال حاضر هیچ آبی وارد تالاب نمی شود.

او نسبت به مرگ و میر آبزیان نیز در اثر قطع حقابه تالاب هشدار داده است.

تالاب مرزی هورالعظیم با بیش از 300 هزار هکتار مساحت، در جنوب غربی کشور قرار دارد که یک سوم آن در ایران و دو سوم در عراق است.

هورالعظیم آخرین بازمانده تالاب های بین النهرین است که از زمان خشک شدن به عنوان یکی از کانون های اصلی تولید گرد و غبار معرفی شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار