تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۱۶۸۳۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
10 هکتار از پارک ملی دز تصرف شد
رئیس پارک ملی دز با تائید تصرف 10 هکتار از زمین های محدوده این پارک از سوی افراد متخلف گفت: رفع تصرف از اراضی پارک ملی دز از طریق دستگاه قضایی در حال انجام است.

رضا قپانچی پور روز سه شنبه با بیان اینکه قطعه زمین تصرف شده از پارک ملی دز در محدوده بخش شعیبیه شهرستان شوشتر واقع شده افزود:در این رابطه پرونده ای در دادگستری تشکیل شده و در دست پیگیری است.

وی اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست با جدیت پیگیر رفع تصرف از زمین های پارک ملی دز است.

قپانچی افزود:تاکنون حکمی برای رفع تصرف 10 هکتاری پارک ملی دز صادر نشده است اما موضوع از طریق دستگاه قضایی در حال پیگیری است.

رئیس پارک ملی دز همچنین گفت:با پیگیری قضایی 300 متر از اراضی پارک ملی دز در محدوده میانرود دزفول رفع تصرف شد. 

وی افزود:محیط بانان اداره پارک ملی دز هنگام گشت و کنترل در محدوده جنگلهای این پارک متوجه تصرف 300 متر از اراضی جنگلی و ساخت پرچین برای نگهداری دام شده و ضمن طرح شکایت در مرجع قضایی و اخذ حکم با همکاری کلانتری 17 شهر میانرود نسبت به خلع ید از این اراضی اقدام کردند.

قپانچی پور با بیان اینکه زمین موردنظر پاکسازی شده است گفت:هرگونه دخل و تصرف در محدوده پارک ملی و دیگر مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع و غیرقانونی است و با عواملی که قصد تصرف این اراضی را داشته باشند برخورد می شود.

رئیس پارک ملی دز در ادامه از دستگیری 2 صیاد متخلف در این پارک خبر داد و گفت: محیط بانان این پارک هنگام گشت زنی و کنترل در منطقه تحت مدیریت 2 صیاد متخلف را که با استفاده از الکتروشوکر در حال صید ماهی از رودخانه دز بودند شناسایی و ادوات آنها را توقیف کردند. 

وی افزود:صیادان متخلف تحویل مراجع قضایی شدند. 

هرگونه اقدام به صید نیازمند کسب پروانه و رعایت دستورالعمل مربوطه می باشد. 

پارک ملی دز زیستگاه گونه های مختلف جانوری به ویژه گوزن زرد ایرانی است.

این پارک در طول 150 کیلومتر از مسیر رودخانه دز امتداد داشته و از آن به عنوان تنها باقی مانده جنگل های گرمسیری جهان نام برده می شود.

از ابتدای امسال تاکنون در بیش از 10 هکتار از این پارک ملی آتش سوزی رخ داده که برخی از این آتش سوزی ها عمدی گزارش شده است.

پارسال نیز بیش از 50 پرونده دخل و تصرف ، صید و شکار در پارک ملی دز در محاکم قضایی استان خوزستان تشکیل و پیگیری شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار