تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۶۸۳۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فریدون آسرایی مطرح کرد:
مردم را به پویش «من خوزستان هستم» دعوت می کنم
خواننده سرشناس پاپ گفت: در طول تاریخ به خرمشهر بسیار ظلم شده است، این شهر باید پس از جنگ روز به روز آباد تر می شد، نمی توانیم انتظار داشته باشیم که همانطور که خرمشهر را خدا آزاد کرد، آبادش هم کند! مسئوولان باید به این شهر که نماد مقاومت است بسیار اهمیت می دادند .

فریدون آسرایی درباره اهمیت ایجاد پویشی همگانی برای بحران آلودگی آب و هوای شهرهای جنوبی و همدردی با مردم این منطقه، تأکید کرد: همه در یک کشور زندگی می کنیم و همه با مردم خوزستان همدردی می کنیم و از مشکلات هموطنان خود ناراحت می شویم من از مردم کشورم دعوت می کنم که به پویش «من خوزستان هستم» بپیوندند و مردم جنوب کشور را عضو از اعضای بدن این کشور بدانند که اگر زخمی و دردمند است باید برای درمان آن همه عضوها همراه شوند که اگر نشوند در آینده ای نزدیک این زخم و درد همگانی می شود و همه را از پا در می آورد.

او ادامه داد: متاسفانه برای حل مشکلات آب و هوای خوزستان مردم نمی توانند وارد عرصه عمل شوند شاید اگر بستر حضور کارشناسان و ارائه علم آنها ایجاد شود و  فضا را از انحصار خارج کنند راهی برای نجات از بحران ها ایجاد شود. من از کارشناسان و عالمان رفع این معضل که به عنوان یک ایرانی در هر گوشه ایران یا جهان زندگی می کنند درخواست می کنم به پویش « من یک خوزستان هستم » بپیوندند و از دانش خود برای نجات هموطنشان دریغ نکنند که فضای مجازی می تواند راهی برای بیان علم  آنها باشد.

 مسئوولان کشور به فکر چاره ای برای مردم جنوب کشور نیستند

خواننده آهنگ «بوی سیب» درباره بحران آلودگی آب و هوا در شهرهای جنوبی کشور، تأکید کرد: این روزها آب و هوای ایران از تهران گرفته تا سایر شهرها در وضعیت بسیار آلوده قرار دارد که دیگر برای همگان آشکار است.

او ادامه داد: متاسفانه مردم خوزستان و خرمشهر از داشتن حیاتی ترین عوامل زندگی یعنی آب و هوای پاکیزه محروم هستند چرا که در چندسال گذشته مسئوولان کشور به فکر چاره ای برای مشکلات این منطقه نبوده اند.

خوزستان و خرمشهر را تخریب کردند

خواننده آهنگ «به یاد من باش» همچنین درباره دلیل آلودگی آب این منطقه، افزود: متأسفانه سدسازی در مناطق جنوبی کشور به شیوه های بسیار قدیمی انجام شده است، در حال حاضر در کشور های پیشرفته ای هم که بیشترین حجم دریاچه و رودخانه را دارد، سدسازی به گونه ای نیست که بخواهند از منابع آبی به عنوان تولید برق استفاده کنند.

آسرایی به منابع نفتی موجود در شهرهای جنوبی کشور اشاره کرد و گفت: کشوری که دارای منابع نفتی غنی است دیگر احتیاجی به تولید برق از منابع آبی ندارد بنابراین نیازی نبود که سدسازی این مناطق به شیوه قدیمی صورت گیرد.

او با بیان اینکه خرمشهر و آبادان در گذشته های نه چندان دور جز بهترین شهرهای ایران بوده اند، یادآور شد: با تأسف فراوان باید بگویم خرمشهر و خوزستان به گونه ای تخریب شده اند که دیگر حتی نمی توان در این شهر نفس کشید.

مردم جنوب کشور مورد ظلم قرار گرفته اند

خواننده آهنگ «عشق یعنی»  در ادامه با اشاره به اینکه در طول تاریخ به خرمشهر بسیار ظلم شده است، گفت: این شهر باید پس از جنگ روز به  روز آباد تر می شد، نمی توانیم انتظار داشته باشیم که همانطور که خرمشهر را خدا آزاد کرد، آبادش هم کند!

آسرایی افزود: مسئوولان باید به این شهر که نماد مقاومت است بسیار اهمیت می دادند و با خدمت های بی دریغ به مردم این منطقه از دلاوری هایشان در هشت سال جنگ تحمیلی تشکر می کردند.

 شاید بخواهند جنوب کشور را از سکنه خالی کنند

آسرایی در ادامه به برداشت خودش از عدم رسیدگی مسئوولان به شهرهای مناطق جنوبی اشاره کرد و گفت:  وقتی در سال های طولانی به مشکل آب و هوای مردم خوزستان و خرمشهر رسیدگی نمی کنند، به نظر می آید که عده ای قصد دارند تا هیچ اقدامی جهت بازسازی این شهرها انجام ندهند و این شهر را مانند عسلویه تنها برای استخراج نفت و زندگی کارگران آماده کنند.

 سیاستمداران از مشکلات داخلی غافلند

خواننده آهنگ «کبوتر»  ادامه داد : سیاست مداران ما تمام وقت خودشان را به سیاست های خارجی معطوف کرده اند و بطور کلی از مشکلات داخل کشور غافل مانده اند و این بزرگترین ضربه ای بود که مردم زده شده است.

آسرایی ادامه داد: کشور ما در طول تاریخ فراز و نشیب های بسیاری از جمله جنگ تحمیلی و مشکلات سال های پس از جنگ را داشته است، از سوی دیگر در بسیاری از زمان ها هم روی کار آمدن افراد نالایق از دیگر مشکلاتی بود که توسعه کشور را به تأخیر انداخت.

شایسته سالاری مد نظر نیست

خواننده آهنگ «کبوتر» با بیان اینکه بهتر است افراد شایسته را جایگزین نیروهای غیر متخصص کنیم، گفت:  یک سری افراد با استعداد و فهمیده که تحصیلات و تخصص کافی در امور را دارند جایگزین افرادی کنند که از پس اصلاح مشکلات برنمی آیند.

این خواننده سرشناس پاپ در ادامه درباره راهکار صحیح برای گذر از بحران آلودگی آب و هوای مناطق جنوبی، گفت: اگر من به جای مسئوولان بودم آب دریاچه و رودخانه ها را دستکاری نمی کردم تا تمام اکوسیستم تغییر کند.

آسرایی افزود: درست است که دچار کم آبی هستیم اما بهترین کار این است تا اجازه دهند طبیعت کار خودش را انجام دهد و اگر قرار است بهره برداری صورت گیرد با روش های نوین علمی انجام شود.

او خاطر نشان کرد: اگر آب فاضلاب را به مصرف کشاورزی می رساندیم  و برای مشکل کم آبی راهکارهای علمی را بکار می گرفتیم،بی شک درحال حاضر با چنین مشکلاتی مواجه نمی شدیم.

** برگزاری کنسرت در شهریور

این خواننده  در پایان درباره آخرین فعالیت های خود، گفت: این روزها مشغول تنظیم آهنگ های آلبوم جدیدم که نامش هنوز مشخص نشده، هستم.

آسرایی خاطرنشان کرد: قرار است در یکی از روزهای شهریورماه هم کنسرتی در برج میلاد تهران برگزار کنم. 

مرجع / برنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن
|
-
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
0
0
برای جلوگیری از تخریب خوزستان وجدان همه بیدار گردید و همه کشور با خوزستان یکصدا شدندولی افسوس از بیداری متولیان امر.این ویرانی از قبل برنامه ریزی شده را چه میشود نامید. نادانی وجهالت.مهاجرت و مسافرت اجباری یا سرقت ثروت وسرمایه این استان..به هر حال چیزی که بیشتر برای مردم روشن است و جوابی برای آن نمیتوان یافت( تعمد) است.
:
:
:
آخرین اخبار