تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۶۸۳۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان:
آب آبادان هنوز برای نخیلات قابل استفاده نیست
مدیر اداره جهاد کشاورزی آبادان با بیان این‌که حدود 2 میلیون اصله نهال در آبادان وجود دارد و شوری آب در آبادان تهدیدی جدی برای حیات آن‌ها است، گفت: شرایطی که در بحث شوری آب در آبادان به وجود آمد به شکلی بود که آب برای نخیلات قابل استفاده نبود و اکنون نیز قابل استفاده نیست. 

ناجی شعیب زاده با اشاره به وضعیت نخلستان‌های آبادان پس از شوری آب در این شهرستان اظهار کرد: آب باید کیفیتی داشته باشد، تا نخیلات بتوانند تولید اقتصادی داشته باشند اما متاسفانه آب در آبادان از شرایط استاندارد تولید به دور است.

وی افزود: زمانی که وضعیت آب از شرایط استاندارد تولید دور شود و کیفیت آن کاهش و شوری آن افزایش پیدا کند، کاهش تولید قطعی است و در صورتی که از این حد مجاز نیز وضعیت بدتر شود، حیات نخیلات نیز به خطر خواهد افتاد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی آبادان تصریح کرد: شرایطی که در بحث شوری آب در آبادان به وجود آمد به شکلی بود که آب برای نخیلات قابل استفاده نبود و اکنون نیز قابل استفاده نیست. در این زمینه در تلاش هستیم تا با اقداماتی که انجام می‌گیرد، شاهد رهاسازی آب با کیفیت برای نخیلات شهرستان باشیم.

شعیب زاده بیان کرد: مسئولان شهرستان در تلاش هستند تا آبی از بالادست رهاسازی شود و حجم قابل توجهی از این آب به آبادان برسد تا بتوانیم نخیلات را با آب مناسب آبیاری و از به خطر افتادن حیات آن‌ها جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: حدود 2 میلیون اصله نهال در آبادان وجود دارد و شوری آب در آبادان تهدیدی جدی برای حیات آن‌ها است و امیدواریم با اقداماتی که انجام می‌گیرد، شاهد به خطر افتادن حیات این نخیلات نباشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار