تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۱۶۸۳۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:
ثبت‌نام دانش‌آموزان برای اولیا به دغدغه تبدیل نشود
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان این‌که ثبت‌نام از دانش آموزان باید بدون ایجاد دغدغه برای والدین و مبتنی رعایت اصل تکریم ارباب رجوع انجام شود، گفت: پرداخت هرگونه وجه جهت ثبت‌نام ممنوع است و ‌در راستای تسهیل روند ثبت‌نام به دلیل تعطیلی مکرر چهارشنبه‌ها زمان فعالیت مدارس تغییر خواهد کرد. 

محمد تقی‌زاده در حاشیه اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر استان با بیان این‌که ساماندهی روند ثبت‌نام یکی از اولویت‌های پیش‌روی آموزش و پرورش استان تا شروع سال تحصیلی است، اظهارکرد: نباید اجازه دهیم که ثبت‌نام دانش‌آموزان به یک نگرانی و دغدغه در جامعه تبدیل شود و لازم است همه دست‌اندرکاران ثبت‌نام نسبت به ساماندهی منسجم و قانونمند روند ثبت‌نام از دانش آموزان اهتمام ورزند. پاسخگویی و آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها نیز مهمترین اصل در ساماندهی روند ثبت‌نام در مدارس خوزستان است.

وی مهمترین رویکرد مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان را تکریم مقام معلمان دانست و تصریح کرد: تکریم و توجه به جایگاه معلمان ارتباط مستقیمی با ارتقای شاخص‌های فرهنگی اجتماعی در جامعه دارد که با اجرای طرح‌های گوناگون به دنبال ارج نهادن به مقام شامخ معلمان خوزستانی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه یادآور شد: طرح نظارت پیوسته بر روند ثبت‌نام در سراسر استان در حال اجرا است و دریافت هرگونه وجه هنگام ثبت‌نام اکیدا ممنوع است.

وی با بیان این‌که چهار هزار و ۶۰۰ نفر به نیاز سال گذشته آموزش و پرورش استان در حوزه نیروی انسانی اضافه شده است، توضیح داد: ۱۰ هزار معلم در سال گذشته کمبود داشتیم که با احتساب نیاز جدید در سال تحصیلی پیش‌رو به ۱۴ هزار و ۶۰۰ معلم نیاز پیدا خواهیم کرد، البته با جذب هفت هزار و ۶۰۰ نیروی حق‌التدریس در سال گذشته خوشبختانه این نیاز به هفت هزار معلم کاهش پیدا کرد.

تقی‌زاده در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از همکاران فرهنگی در استان، گفت: 70 هزار فرهنگی در خوزستان مشغول خدمت رسانی به بیش از 1 میلیون دانش آموز هستند. باید از تمام ظرفیت‌های موجود در راستای تکریم این قشر زحمت‌کش و کوشا استفاده کنیم. 

وی با بیان این‌که ۷۰۰ زن فرهنگی سرپرست خانوار در خوزستان وجود دارد، خاطرنشان‌کرد: در آغاز سال ۹۷ و با همکاری گسترده مناطق و نواحی استان به همه این عزیزان وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون ریالی پرداخت شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر اولویت بخشی به ساماندهی نیروی انسانی در سال جدید، تصریح کرد: هیچ تحول و پیشرفت‌ای بدون توجه به نیروی انسانی کارآمد و توانمند محقق نمی‌شود؛ اولویت اول آموزش و پرورش خوزستان در سال تحصیلی جدید ساماندهی و توانمندسازی نیروی انسانی است.

وی در ادامه با بیان این‌که مهمترین راهبرد فعلی آموزش و پرورش خوزستان تکریم ارباب رجوع و ایجاد رضایت عمومی در بین مردم جامعه است، خاطرنشان‌کرد: دغدغه‌زدایی و ایجاد فضایی آرام و بدون تنش در روند ثبت نام دانش‌آموزان و پاسخگویی مستمر به مردم از  مهمترین راهبردهای مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان است.

تقی زاده افزود: با آِغاز سال تحصیلی جدید باید تلاش کنیم خانواده ها، دانش‌آموزان و معلمان در سراسر استان هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی در پایان گفت: با توجه به فضای پیشروی و هجمه سنگین مخالفان تاریخی انقلاب به جامعه اسلامی ایران، ضروری است که یک همدلی و هماهنگی ویژه‌ای در بین آحاد مردم  خصوصا قشر فرهنگی ایجاد شود تا به حول و قوه الهی شاهد برطرف شدن همه چالش‌های پیش‌روی کشور باشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار