تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۱۶۸۳۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان
تعمیر لوله طرح غدیر امروز پایان می یابد
 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: تعمیر شکستگی خط لوله طرح آبرسانی غدیر امروز به پایان می رسد و کیفیت آب در شهرهای آبادان و خرمشهر بهبود می یابد.

فرامند هاشمی زاده سه شنبه اظهار داشت: خط لوله اول طرح آبرسانی غدیر به خرمشهر در ایستگاه قیصریه دیروز دچار شکستگی شده بود، که تعمیر آن امروز به اتمام می رسد و انتقال آب از سد کرخه به این شهرها روال عادی را پیدا می کند.

وی افزود: با توجه به طول خط لوله و ایستگاه های مسیر چنین حوادثی قابل پیش بینی است.
هاشمی زاده گفت: در حال حاضر میزان آبی که توسط این طرح منتقل می شود، کمتر از نیاز شهرستان های آبادان و خرمشهر است و امیدواریم طی روزهای آینده پاسخگوی نیاز آنها به طور کامل باشد.

معاون استاندار خوزستان همچنین گفت: نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور دیروز لوله انتقال طرح آبرسانی غدیر 2 را از ایستگاه ام الدبس (مبداء) تا آبادان و خرمشهر (مقصد) بررسی کرده و ورودی آب و دبی آن را مورد ارزیابی قرار دادند.

در پی کاهش شدید حجم آب رودخانه کارون و نفوذ آب دریا به این رودخانه، آب شرب شهرستان های آبادان و خرمشهر شور شد که این مساله تجمعات اعتراضی مردم را به دنبال داشت. 

بر همین اساس تکمیل طرح آبرسانی طرح آبرسانی به این 2 شهر در مدت یک ماه در دستور کار قرار گرفت. این طرح جمعه گذشته با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

طرح آبرسانی غدیر آب شیرین را از پشت سد کرخه به شهرهای آبادان و خرمشهر منتقل می کند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار