تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۶۸۳۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
محموله قاچاق دام در آبهای شمالی خلیج فارس توقیف شد
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: یک محموله قاچاق دام زنده شامل 712 راس گوسفند روز دوشنبه حین خروج از کشور در آبهای سرزمینی شمال غرب خلیج فارس توقیف شد.

سردار عبدالله نظرپور روز سه شنبه افزود: ماموران دریابانی حین گشت زنی به یک فروند شناور تجاری که به مقصد یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس در حرکت بود مظنون شده و آن را متوقف کردند.

وی گفت: در جریان بازرسی از این شناور ، بارگیری غیرقانونی این محموله دام زنده محرز و سپس به یکی از پایگاه های دریابانی هدایت و محموله آن تخلیه شد. 

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان ارزش این محموله قاچاق دام زنده را هفت میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در این ارتباط ناخدای شناور متهم به حمل کالای قاچاق ، پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

اداره کل تعزیرات حکومتی مسئولیت رسیدگی به پرونده های کالای قاچاق را برعهده دارد.

چندی پیش یک هزار و 180 راس دام زنده (گوسفند) که با یک شناور باری از بندر شادگان بارگیری و رهسپار قطر شده بود بر اثر کمبود علوفه ، آب و خرابی شناور تلف شد. 

از ابتدای سال جاری تاکنون دست کم 47فروند شناور حامل کالای قاچاق در سواحل خوزستان و آبهای شمال غرب خلیج فارس توقیف و کالای آن به نفع دولت ضبط شد.

انواع لوازم خانگی و آشپزخانه ای، برنج ، چای ، پارچه و پتو ، وسایل صوتی تصویری ، باتری و لاستیک خودرو از مهمترین کالای مکشوفه قاچاق در سال جاری بوده است.

بر اساس آمار ارایه شده از سوی فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان پارسال بیش از یک هزار و300میلیارد ریال انواع کالای قاچاق پیش از ورود به کشور در سواحل خوزستان و آبهای شمال غرب خلیج فارس کشف و ضبط شد.

رهبر معظم انقلاب بارها در مناسبت های مختلف بر برخورد قاطعانه با پدیده قاچاق سازمان یافته با هدف حمایت از تولید و اشغال داخلی تاکید کرده اند.

استان خوزستان با بیش از 500کیلومتر طول سواحل ، همواره در معرض پدیده قاچاق کالا بوده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار