تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۶۸۳۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بزرگترین بیمارستان خیریه جنوب غرب کشور در انتظار همکاری خیران و مسئولان
رئیس بیمارستان علامه کرمی(ره) گفت: برای حفظ این بیمارستان خیریه راه‌های مختلفی از جمله کمک خیران، همکاری مسئولان با هدف جذب بودجه و گسترش توریست درمانی وجود دارد که به علت محدودیت و کمبود اعتبارات قادر به گسترش امر توریست درمانی نیستیم.

امروز مراسم افتتاحیه بخش زایمان فیزیولوژیک(vip) بیمارستان علامه کرمی(ره) در اهواز برگزار شد؛ محمد حسین مولایی زمانی رئیس بیمارستان علامه کرمی(ره) در این زمینه اظهار داشت: این بیمارستان دارای دومین بخش NICU مراقب‌های ویژه نوزادان در خوزستان با 33 تخت فعال است و امروز نیز بخش زایمان فیزیولوژیک با هدف ارائه خدمات بیشتر به بیماران راه اندازی شد.

وی در ادامه درباره بیمارستان افزود: بیمارستان علامه کرمی(ره) تنها بیمارستان خیریه اهواز و بزرگترین بیمارستان خیریه جنوب غرب کشور است که دارای 248 تخت فعال است.

رئیس بیمارستان علامه کرمی(ره) با بیان اینکه این بیمارستان سومین بار مراجعه در بخش‌های بستری و سرپایی را در سطح استان دارد، بیان کرد: بیمارستان علامه کرمی با دربرداشتن 120 پزشک در تمام ابعاد پنجمین بیمارستان بزرگ استان از لحاظ تخت است.

وی با اشاره به اینکه همه خدمات در این بیمارستان به مددجویان کمیته امداد رایگان است و ضمن بیان این نکته که تعرفه بیمارستان علامه کرمی(ره) برای مراجعه کنندگان عمومی کمی از تعرفه بیمارستان‌های دولتی بیشتر است، گفت: بار مراجعه بالا سبب استهلاک بیمارستان می‌شود.

مولایی زمانی ادامه داد: این بیمارستان در سال 85 توسط کمیته امداد راه اندازی مجدد شد و در آن زمان بیمارستان بروزی بود اما به دلایل مختلف از جمله بودجه کم امروزه اگر چه بیمارستان به لحاظ کیفیت و خدمات درجه یک است ولی به لحاظ ظاهر و امکانات در سطح پایینی قرار گرفته است.

وی به لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای خدمت بیشتر به مردم اشاره و عنوان کرد: به طور مثال متخصصان زیادی هستند که قصد خدمت به مردم را دارند ولی بستر لازم برای این امر مهیا نشده چرا که متخصص به لحاظ شرایط قانونی و مختلف در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی قادر به ارائه خدمات رایگان نیست بنابراین بیمارستان‌های خیریه می‌تواند این موقعیت را ایجاد کنند.

رئیس بیمارستان علامه کرمی(ره) درباره تفاوت کم هزینه بیمارستان‌های خیریه و خصوصی در برخی از استان‌ها تصریح کرد: توجه داشته باشیم وقتی تعداد بیمارستان‌های خیریه در استانی زیاد باشد سبب می‌شود که به نوعی این بیمارستان‌ها رقیب بیمارستان‌های خصوصی شوند از این رو بیمارستان خصوصی نیز با هدف جلب متقاضی ناچار به کاهش تعرفه‌هایش می‌شود.

وی درباره بیمارستان علامه کرمی با بیان اینکه برخی از قسمت‌های بیمارستان قدیمی شده و باید به آن رسیدگی شود، خاطرنشان کرد: با توجه به حجم کار و استهلاک شدید در بیمارستان کمکی که کمیته امداد به این بیمارستان می‌کند، جوابگو نیست البته این بیمارستان به مددجویان بهزیستی نیز خدمات رایگان ارائه می‌دهد ولی بهزیستی در این راستا کمکی به بیمارستان نمی‌کند.

مولایی با تاکید بر اینکه استاندار و برخی از نمایندگان و مسئولان در جهت ارتقاء وضعیت بیمارستان پیگیری‌هایی داشته‌اند ولی این پیگیری‌ها کافی نیست، یادآور شد: درمان کار ویژه‌ای است و بسیاری از استان‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که باید در زمینه درمان و احداث بیمارستان نگاه ویژه‌ای داشته باشند لذا خیران نیز این امر را در کنار بیمارستان علامه کرمی(ره) در اولویت قرار دهند.

وی افزود: کمیته امداد سالانه 1.5 تا 2 میلیارد تومان به بیمارستان پرداخت دارد اما در زمینه سازمان‌های بیمه‌گر از تامین اجتماعی 17 ماه، خدمات درمانی 9 ماه و امداد 9 ماه با برآورد مبلغی در حدود 30 میلیارد تومان مطالبه داریم.

رئیس بیمارستان علامه کرمی(ره) بیان کرد: برای حفظ بیمارستان راه‌های مختلفی از جمله کمک خیران، همکاری مسئولان با هدف جذب بودجه و گسترش توریست درمانی وجود دارد که به علت محدودیت و کمبود اعتبارات قادر به گسترش امر توریست درمانی نیستیم.

وی ادامه داد: این بیمارستان به شدت نیازمند کمک است و اگر این محدودیت‌ها برطرف شود می‌توانیم در زمینه توریست درمانی موفق باشیم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار