تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۱۶۸۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل دامپزشکی خوزستان:
صادرات دام زنده از خوزستان غیرقانونی است
مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: صادرات دام زنده از خوزستان، بر اساس بخشنامه اخیر وزارت جهاد کشاورزی ، غیرقانونی و ممنوع است.

مصطفی کنارکوهی روز سه شنبه افزود: دامپزشکی بر این اساس مجاز به صدور گواهی بهداشتی برای صادرات دام زنده نیست و هیچ گونه مسئولیتی را در این زمینه نمی پذیرد.

وی با بیان اینکه اعلام ممنوعیت صادرات دام زنده در خرداد گذشته ، با انتقاد و اعتراض برخی بازرگانان و صادرکنندگان دام در خوزستان رو به رو شد گفت: پس از مکاتبه با وزارت خانه متبوع ، اجازه صادرات دام زنده (گوسفند) به کسانی داده شده که پیش از صدور بخشنامه یاد شده ، دام در مرحله قرنطینه و گواهی صدور بهداشتی قرار داشت.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان در ادامه با بیان اینکه صادرات دام زنده از خوزستان به کشورهای حوزه خلیج فارس هم اکنون به صورت قاچاق انجام می شود افزود: وظیفه دستگاه های اجرایی و مرزبانی است که از قاچاق دام زنده جلوگیری کنند.

** دامپزشکی در حادثه تلف شدن محموله دام زنده از شادگان به قطر نقشی نداشت

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: این اداره کل در حادثه تلف شدن محموله دام زنده از شادگان به کشور قطر هیچ نقشی نداشته است.

چندی پیش در جریان ارسال محموله یک هزار و 480 دام زنده(گوسفند) از شادگان به قطر، یک هزار و 180راس دام به دلیل ناکافی بودن علوفه ، آب ، گنجایش نداشتن شناور و نقص فنی آن تلف شد.

کنارکوهی افزود: مسئولیت دامپزشکی در ابعاد نظارت و بهداشت تا ورودی گمرک است و پس از آن لنج دار ، صادرکننده دام و بندر مسئول بارگیری محموله است.

وی با اشاره به اینکه محموله دام زنده بیمه نبوده و صادرکننده دام برای کاهش هزینه انتقال محموله از شناوری استفاده کرده که تنها 800 راس گنجایش داشته است گفت: صادرکنندگان دام باید ضرر و زیان ناشی از تلف شدن بیش از 80درصد محموله را بپذیرند و به نظر می رسد مسئولیتی متوجه دیگران نیست.

مدیرکل دامپزشکی ادامه داد: اگر ضوابط قانونی و شرایط آب و هوایی در جابجایی محموله دام زنده صادراتی در نظر گرفته می شود شاهد چنین حادثه تاسف باری که بخشی از سرمایه ملی در آن به هدر رفت نمی بودیم. 

صادرات دام زنده در یک دهه گذشته از طریق بنادر آبادان ، هندیجان ، چوئبده ، اروندکنار و شادگان به کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق با مجوز وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته است.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن
|
-
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
0
0
به نظر نمی رسد طرح ادعای خسارت برای کالای قاچاق منطقی باشد.وقتی نظارتی نیست همه چیز شیر توشیر است.ماخوردن گوشت را سالهاست از سفرمان حذف کردیم.ازاین سرمایه ملی فقط پرداخت خسارت آن از جیب این ملت است و هزینه ندانم کاری مسئولان آن را باید ملت بپردازند هم از نظر حیثیتی و هم از نظرارزی و ریالی دست شما درد نکنداز شما متشکریم.گوارای وجودتان این نادانی و ندانم کاری هایتان .
:
:
:
آخرین اخبار