تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۱۶۸۳۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس کل دادگستری خوزستان:
13 واحد گمرکی در خوزستان کمبود امکانات دارند
رییس کل دادگستری خوزستان گفت:هم اکنون 13 واحد گمرکی خوزستان به دلیل کمبود امکانات، محل مناسبی برای ورود کالای قاچاق شده است.

فرهاد افشارنیا در نشست پیشگیری از واردات کالای قاچاق به کشور، هدف از برگزاری این نشست را افزایش همافزایی و همگرایی، بررسی کاستی ها و کمبودها و تلاش برای رفع آنها با استفاده از ظرفیت های قانونی و تجهیزات فنی جدید بیان و بر تجهیز واحدهای گمرکی خوزستان برای کنترل قاچاق کالا تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه ارتقای کیفیت کالای ایرانی به کاهش قاچاق کالا کمک می کند ، افزود: رونق اقتصاد و واحدهای صنعتی و تولیدی کشور منوط به حمایت از کالاهای ایرانی است اما این به معنای حمایت از کالای نامرغوب نیست و واحدهای تولیدی باید کالاهای باکیفیت وارد بازار کنند.

برآورد درستی از ورود کالای قاچاق به کشور وجود ندارد اما هر مقدار آن، اقتصاد کشور را تهدید می کند.

وی خواستارعملکرد جدی تر در گلوگاه های خوزستان، ثبت و ضبط کالاهای همراه ملوان، افزایش نظارت بر ارزیابان و کارشناسان گمرکات و تعاونی های مرزنشین این استان شد و گفت: هدف دستگاه قضایی ، مقابله با قاچاق سازمان یافته است ما انتظار این است تا بر واردات قانونی نیز نظارت لازم صورت گیرد تا زمینه برای سوء استفاده قاچاقچیان فراهم نشود.

دادستان عمومی و انقلاب اهواز نیز در این نشست گفت: بیشترین قاچاق کالا در کشور مربوط به استان های هرمزگان، بوشهر و خوزستان است و این نشست پیرو تاکیدهای دادستانی کل کشور و پیگیری مصوبات سفرهای دادستان به خوزستان برگزار شده است.

عباس حسینی پویا اظهار کرد: قانون به ملوانان اجازه داده تا در طول سال 6 بار و هر بار به میزان 150 میلیون ریال کالا همراه خود وارد کنند اما این واردات باید ضابطه مند و ثبت شود.

وی از منطقه آزاد اروند برای همکاری در کنترل خروجی و ورودی های خوزستان و تجهیز امکانات برای استقرار گمرک در این منطقه قدردانی کرد.

پارسال حدود یک هزار و 300میلیارد ریال کالای قاچاق در مناطق ساحلی ، بنادر و گمرکات خوزستان کشف و ضبط شد.

استان خوزستان به دلیل داشتن بیش از 600 کیلومتر ساحل ، همواره در معرض پدیده قاچاق کالا بوده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار