تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۱۶۸۴۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سه مرکز خرید دانه روغنی آفتابگردان در خوزستان فعال شد
ساختمان های موسسه جهاد نصر در ساحل راست رامشیر تحویل بهره برداران شد

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان گفت: سه مرکز خرید تضمینی محصول آفتابگردان در کارون ، شوشتر و دزفول، در آستانه برداشت این محصول در خوزستان فعال شد.

مهدی صیاحی روز سه شنبه افزود: بر اساس توافق به عمل آمده با شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور ، محصول دانه روغنی آفتابگردان به قرار هر کیلوگرم 29هزار ریال خریداری و به انبارهای تعاون روستایی انتقال می یابد.

وی پیش بینی کرد بیش از یک هزار و 30 تن دانه روغنی آفتابگردان از کشاورزان دزفول ، کارون و شوشتر خریداری شود که در مقایسه با سال زراعی گذشته بیش از 2 برابر افزایش خواهد داشت.

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان در ادامه گفت: خرید دانه روغنی آفتابگردان در خوزستان تا نیمه نخست مرداد ادامه دارد.

صیاحی با اشاره به استقبال کشاورزان خوزستانی از کشت دانه روغنی آفتابگردان و شرایط آب و هوایی مناسب این استان برای کشت این محصول افزود: در سال های اخیر کشت این محصول همواره رو به افزایش بوده ولی هنوز به انتظار لازم نرسیده است.

وی با اشاره به کمبود واحدهای فراوری ، تبدیلی و بسته بندی در خوزستان گفت: نبود کارخانه روغن کشی در خوزستان موجب شده تا همه محصول دانه روغنی کلزا و آفتابگردان به سایر استان ها به ویژه مناطق شمالی کشور ارسال شود.

به گزارش ایرنا در استان خوزستان سالانه 15.8میلیون تن انواع محصولات باغی و زراعی از سطح 1.2میلیون هکتار برداشت می شود که در صورت اجرای کامل طرح 550هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب تا سال 1400 تولید کل محصولات زراعی و باغی خوزستان به رقم 25میلیون تن خواهد رسید ضمن آنکه 300 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان چندی پیش گفته بود در صورت تامین آب مورد نیاز و اجرای کامل طرح 550هزار هکتاری ، خوزستان توان تولید غذای مورد نیاز 30میلیون نفر از جمعیت کشور را دارد.

گندم ، نیشکر ، چغندرقند ، مرکبات ، برنج ، خرما ، سبزیجات و صیفی جات مهمترین محصولات کشاورزی خوزستان را تشکیل می دهد که حدود هفت میلیون تن آن را نیشکر تشکیل می دهد.

بیش از 120نوع محصول زراعی و باغی در خوزستان تولید می شود که از این حیث ، رتبه نخست کشوری را از لحاظ تنوع تولیدات کشاورزی دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار