تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۱۶۸۴۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بلاتکلیفی کارگران شرکت کالای پتروشیمی با وجود قول‌های فرماندار بندرماهشهر
کارگران اخراج شده‌ی شرکت کالای پتروشیمی بعد از گذشت یک ماه هنوز بلا تکلیف هستند و فرماندار ماهشهر به هیچ یک از وعده‌هایی که به این کارگران داده بود عمل نکرده است.

کارگران شرکت کالای پتروشیمی خرداد ماه برای دومین بار مقابل فرمانداری بندرماهشهر دست به اعتراض زدند و خواستار رسیدگی به وضعیت شغلی خود شدند.

محسن بیرانوند فرماندار بندرماهشهر یک روز پس اعتراض کارگران مقابل فرمانداری این شهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم بندرماهشهر اظهار داشت که قرار است مکاتبه‌ای با سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مبنی بر بکارگیری کارگران اخراجی شرکت کالای پتروشیمی با توجه به سابقه کار آنها صورت گیرد.

اما یکی از کارگران اخراج شده شرکت کالای پتروشیمی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بندرماهشهر اظهار داشت: با توجه به اینکه شرکت کالای پتروشیمی مدیرعامل ندارد و قرار بود قائم مقام این شرکت جلسه‌ای با مسئولین شهرستان داشته باشد اما با گذشت بیش از یک ماه خبری از این جلسات نیست.

وی افزود: در آخرین اعتراضی که مقابل فرمانداری انجام دادیم فرماندار به ما گفت که دیگر اعتراض و تمجع نکنیم و خودش پیگیر وضعیت ما خواهد بود اما در آخرین جلسه‌ای که مدیران ارشد شرکت کالای پتروشیمی در آن حضور داشتند فرماندار بندرماهشهر حاضر نشده و این جلسه با دادستان بندرامام و نماینده کارگران معترض برگزار شد.

این کارگر معترض در ادامه بیان کرد: با مراجعه به فرمانداری به ما گفته می‌شود که استانداری پیگیر مشکل شما بوده و کار از دست ما خارج شده است این در صورتی است که فرماندار در گفت‌وگو با رسانه‌های مختلف گفته بود که قرار است نامه‌ای مبنی بر بکارگیری شما در پتروشیمی‌های منطقه ویژه با توجه به سابقه کاری شما ارسال شود اما هیچ یک از پتروشیمی‌های منطقه ویژه هم اکنون حاضر به بکارگیری ما نیستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در آخرین جلسه مصوب نیز مصوب شده بود که کارگرانی که هم‌اکنون در شرکت کالای پتروشیمی شاغل هستند باقی بمانند و دیگر اخراج نشوند اما شرکت کالای پتروشیمی با دور زدن این مصوبه حاضر به بستن قرارداد با کارکنان فعلی نیست و این کارکنان در وضعیت معلقی قرار دارند.

با توجه به شرایط پیش آمده بنظر می‌رسد مجموعه دولت در شهرستان خواستار رسیدگی به وضعیت کارگران محروم این شهرستان نبوده و فقط می‌خواهد به اعتراضات و تجمع‌های قانونی بدون هیچ نتیجه‌ای پایان دهد؛ بهتر است دولت با پیگیری وضعیت این کارگران گام‌هایی برای جلوگیری از افزایش بیکاری وناامیدی در شهرستان بندرماهشهر که قطب صنعتی کشور بوده بردارد.

 شرکت کالای پتروشیمی در سال 1380 به عنوان یک شرکت تخصصی مادر به منظور تامین تجهیزات و اقلام موردنیاز مجتمع های پتروشیمی فعالیت خودر را آغاز کرد، با توجه به نظر مدیران ارشد صنعت پتروشیمی خصوصا معاون وزیر نفت در پتروشیمی فعالیت‌های خود را در تهران، ماهشهر و عسلویه تعمیم داد.

استفاده از روش‌های علمی مطابق با استانداردهای جهانی با بررسی وضعیت و عملکرد شرکت‌های پیشرو در عرصه بین المللی مانند فسابیک، تومن و.. در ارائه خدمات انبارداری، تدارکات و خریدهای داخلی و خارجی شرکت کالای پتروشیمی را در بازارهای داخل کشور و بین المللی به مجموعه‌ای ممتاز و معتبر تبدیل کرده است.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
0
0
واقعا جاي تاسف دارد...
:
:
:
آخرین اخبار