تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۱۶۸۴۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ضریب برخورداری خوزستان در راه روستایی 64 درصد است
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ضریب برخورداری خوزستان در حوزه راه روستایی پارسال 63 درصد بود که توانستیم یک درصد آن را افزایش دهیم.

عباس پورسلان روز سه شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث 45 کیلومتر راه روستایی در بخش غیزانیه اهواز در جمع خبرنگاران افزود: درحوزه راه روستایی اهواز تا اندازه ای از ضریب استانی پایین تر هستیم که سعی می شود باتوجه به پروژه های امسال این ضریب را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: احداث 45 کیلومتر راه روستایی در بخش غیزانیه تاثیر بسزایی در تردد اهالی روستاهای این منطقه داشته و بیش از 278 خانوار از این جاده بهره مند می شوند.

یکی از نمایندگان مردم اهواز ،حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در زمینه ساخت مدرسه، انتقال آب، انتقال گاز و امکانات زیرساختی در منطقه غیزانیه پیگیری جدی صورت گرفته و سعی می شود محرومیت های بخش غیزانیه به تدریج کاهش یابد.

همایون یوسفی افزود:در بودجه های سالانه با توجه به نیاز کشور رقم های قابل توجهی برای راه های روستایی اختصاص داده می شود که در این راستا برای خوزستان رقم های خوبی پیش بینی شده است.

وی گفت: بخش غیزانیه یکی از مناطق نفت خیز و گازخیز کشور است اما متاسفانه با محرومیت های فراوانی رو به رو است که امید است این راه روستایی درکاهش محرومیت ها تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد:انتظار می رود این پروژه درمدت تعیین شده به بهره برداری رسیده و 11 کیلومترجاده دیگر از این منطقه باقی می ماند که چندین روستا را به یکدیگر متصل می کند.

وی گفت:این 11 کیلومتر جاده راه روستایی نیز قرار است با تامین اعتبارات لازم در امسال و سال آینده اجرا و به بهره برداری برسد.

جوادکاظم نسب الباجی دیگر نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: پروژه های راه روستایی باید در سال های گذشته اجرا می شد اما از آنجا که توسعه راه های خوزستان از ضرورت ها برای توسعه است، انتظار می رود روند اجرایی این پروژه ها سرعت بیشتری به خود بگیرد.

وی افزود: اگرچه اکنون 45 کیلومتر راه روستایی در بخش غیزانیه کلنگ زنی شده اما 11 کیلومتر دیگر برای اتصال کامل روستاها به یکدیگر نیاز است که اعتبارات لازم تامین خواهد شد. 

پوریا دشتی زاده معاون راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طول جاده های روستایی خوزستان بیش از 11 هزار کیلومتر است که مقام نخست را از لحاظ طول راه ها داریم.

وی افزود: برخورداری خوزستان از راه های روستایی 64 درصد بوده که با متوسط برخورداری کشوری برابری می کند اما باید تلاش خود را در این حوزه بیشترکرده و ضریب برخورداری استان را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: اکنون 800 کیلومتر جاده و چهار پل بزرگ در خوزستان با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 500 میلیارد ریال در دست اقدام است که امید است تا سال آینده با بهره برداری از این پروژه ها چهار درصد برخورداری استان را افزایش دهیم.

معاون راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: اعتبارات مورد نیاز این پروژه ها از منابع استانی، ملی، تفاهمنامه نفت و یا از محل اعتبارات تفاهمنامه های داخلی با شرکت های نفتی تامین می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار