تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۱۶۸۴۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صرفه‌جویی میلیاردی در بخش فولادسازی
صرفه‌جویی میلیاردی در بخش فولادسازیبا تلاش مجموعه کارکنان نت مکانیک پشتیبان و کاهش زمان تعویض نوارهای نقاله در فولادسازی یک صرفه‌جویی 7 میلیارد و 200 میلیون تومانی بدست آمد که در کاهش قیمت تمام شده محصول و بالا بردن راندمان تولید کل بخش تاثیر بسزایی دارد.

امین فرازمند رئیس نت مکانیک پشتیبان با اعلام این خبر گفت: در نتیجه ابتکار و تلاش همکاران نت مکانیک در تعمیرات نوارهای نقاله‌ی، کاهش زمان تعویض باند 181 و 02-30 فولادسازی از 30 ساعت به 10 ساعت بدست آمد که با احتساب ارزش توقف هر کوره فولاد‌سازی به میزان 60 میلیون تومان در ساعت، بطور دقیق می‌توان گفت صرفه‌جویی حاصله برای شش کوره بالغ بر 7 میلیارد و 200 میلیون تومان حاصل شده است.

به گفته فرازمندنیا، نتایج ارزنده کاهش زمان توقفات در فولادسازی طی عملیات یاد شده با استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها و تکنیک‌های موجود در دنیای تسمه نقاله، با رویکرد کاهش توقفات و افزایش آماده بکاری و بهره‌وری تسمه نقاله‌ها صورت گرفته است.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های کارکنان نت مکانیک پشتیبان در ماه مبارک رمضان گفت: تمامی همکاران چه در بخش‌های تولیدی و چه در بخش‌های پشتیبانی، با هدف پیشبرد اهداف تولیدی شرکت با همدلی و هم افزایی چشمگیری در تلاشند تا به یاری خدا ضمن رعایت اصول ایمنی و سلامت کارکنان، بیشترین بازدهی را در خطوط تولید شرکت شاهد باشیم.

نت مکانیک پشتیبان از زیر مجموعه‌های بخش نگهداری و تعمیرات بوده و در مجموع وظیفه نگهداری و تعمیرات 55 کیلومتر تسمه نقاله‌های فولاد خوزستان را برعهده دارد.

امین فرازمند‌نیا افزود: حجم و طول وسیعی از نقاله‌ها در سایت صنعتی شرکت وجود دارد که همه تلاش کارکنان این مجموعه نگهداری آنها در سرتاسر سایت است. وی گفت: نوارهای نقاله مورد نظر که مسئولیت نگهداری آنها با همکاران تلاشگر این قسمت می‌باشد شامل 405 مکانیزم از اسکله اختصاصی مجتمع در اسکله اختصاصی بندر امام تا ورودی کوره‌های فولادسازی است و همچنین کلیه آسانسورهای مجتمع و نیز تامین و ساخت سیم بکسل‌های باربرداری کلیه واحدهای سازمان را دربر می‌گیرد.

رئیس نت مکانیک پشتیبان افزود: در این میان نگهداری و تعمیرات تسمه نقاله‌ها از وظایف اصلی و کلیدی این مجموعه بوده به گونه‌ای که توقف بسیاری از تسمه نقاله‌ها، توقف قسمتی از کارخانه را به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال توقف هر یک از باندهای ورودی و خروجی گندله‌سازی توقف کل گندله‌سازی، توقف باندهای خروجی احیا توقف هر مدول و توقف باندهای 179، 181 و بلت‌های اصلی کوره توقف کل فولادسازی را به همراه خواهد داشت.

فرازمند نیا تاکید کرد:  این مجموعه از سال‌های گذشته با راه اندازی تیم‌های تخصصی و گروه‌های کاری مختلف و همچنین استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها و تکنیک‌های موجود در دنیای تسمه نقاله، با رویکرد کاهش توقفات و افزایش آماده بکاری و بهره‌وری تسمه نقاله‌ها، نتایج ارزنده‌ای حاصل نموده است.

فرازمند‌نیا کاهش زمان تعویض باند 181 و 02-30 فولادسازی از 30 ساعت به 10 ساعت را یکی از بارزترین دستاوردهای تلاش همدلی کارکنان نت مکانیک پشتیبان خواند و افزود: کاهش 20 ساعتی مدت زمان توقف، رقمی بسیار قابل ملاحظه و درخور توجه بوده و افزایش تولید و سودآوری سازمان را به همراه دارد که با راهکارهایی مانند تغییر تکنیک‌های تعویض، استفاده از اتصالات مکانیکی با قابلیت نصب سریع و همچنین احداث پاگردهای مورد نیاز جهت ایمن سازی و کاهش مدت زمان تعویض به دست آمده است.

رئیس نت مکانیک پشتیبان اظهار داشت: در سال‌های اخیر با توجه به دو خطه شدن گالری 181 ( باند 181 و 02-30) ، کارکنان نت تسمه نقاله در شرایطی اقدام به تعویض هر یک از این باندها می‌نمایند که باند دیگر در مدار بوده و فولادسازی بدون نیاز به توقف کامل کوره‌ها، با 4 یا 5 کوره در مدار، به تولید خود ادامه می‌دهد. این ابتکار مهم تعمیراتی قطعاً با توجه به آلودگی و دمای بالای محیط، بدون تلاش و همت بالای کارکنان نت تسمه نقاله، میسر نمی‌شود.

فرازمند‌نیا در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی همکاران تولید و پشتیبانی، تصاویری از آخرین تعویض باند 02-30 فولادسازی که در تاریخ ششم خرداد ماه مصادف با یازدهمین روز ماه مبارک رمضان انجام شده بود را در اختیار ما برای چاپ در نشریه رویداد قرار داد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
0
0
زحمت کی به جیب کی مدالش برای کیا
:
:
:
آخرین اخبار